dinsdag 14 november 2006

Vriendinnen

Het is een mooie reclame. De (aanstaande) vader, alvast in passend voetbaltenue, die tot zijn teleurstelling een dochter krijgt. Met de moed der wanhoop doet hij meisjesdingen met haar en kijkt met een schuin oog naar een andere vader die met zijn zoon aan het voetballen is. Je hebt jongensvaders maar ook meisjesvaders. Je hebt mannenmannen, maar ook vrouwenmannen. Beide keren hoor ik in de laatste categorie. En dat is hartstikke leuk!

Het is ook niet zo gek hoor, als zeemanskind en met enkel een paar jongere zusjes werd ik voornamelijk omringd door meiden. Mijn vader was meestal op zee, dus als rolmodel was zijn invloed niet groot. Mannen (een paar uitgezonderd) zijn vage blipjes aan de rand van mijn radar. En ik weet dat ik mezelf daarmee vast te kort doe, want mannen kunnen ook best waardevolle vrienden zijn.

Maar ik heb een paar bijzondere vriendinnen. Afgelopen zondag heb ik met J. gewandeld op de dijk bij Hindeloopen. Tussen de schapen(drollen) door gemanouvreerd, de wind getrotseerd en ondertussen fijn bijgekletst. Na afloop een bakje koffie (met beerenburg!).

Volgende keer neem ik een fototoestel mee, die was nu hier bij Maria, een stuk of 80 Flitskinderen en een boel bijbehorende ouders:

0 opvarenden: