woensdag 20 december 2006

Sportgala

Donderdagavond is het Sportgala van NOC*NSF en de NOS, met de verkiezing van sportman, sportvrouw, sportploeg en gehandicapte sporter van het jaar. Sinds Maria in 2002 met het dames-zitvolleybalteam voor de laatste categorie werd genomineerd, een jaarlijks terugkerend fenomeen voor ons. Smoking huren, mooi avondje uit. (Smeets maar wat negeren, vervelende vent.) Afgelopen voorjaar is ze gestopt met zitvolleybal op dat niveau, met een zilveren paralympische medaille op zak! En diverse Europese- en Wereldtitels.

Vorig jaar was de laatste keer Sportgala, dachten we. Terwijl ik daar aan het eind van de avond op 'mijn' dames zat te wachten om naar huis te vertrekken, raakte ik zomaar aan de praat met Nerena Boogerd. Miss Nederland 1998! Maar dat wist ik toen nog niet, dat moesten anderen mij later even uitleggen. "Ik ben Nerena", zei ze, zich voorstellend nadat we wat hadden gepraat. Op mijn domme vraag wat voor sport ze deed, antwoordde ze dat ze hier met haar man was. "Die is daar ergens", vaag met haar hand wapperend. Ze bleek uiteindelijk niet alleen mooi, maar ook heel geestig. 't Was heel gezellig.

Maria werd toch nog een keer uitgenodigd, met partner. Ik heb mijn kaart aan mijn dochter gegeven, voor nog éénmaal een bijzondere avond.

Wat ben ik toch eigenlijk een sufferd! ;-)

Update: Er is een kaart vrijgekomen. Wat zal ik doen? Pak regelen, werk regelen, druk, hectisch? Of gewoon een avondje lekker alleen thuis. Waar ik ook wel eens zin in had...
Domme vraag eigenlijk!

3 opvarenden:

Enno Nuy zei

Tuurlijk, niks in je hoofd halen, gewoon thuisblijven. Wel zo genoeglijk.

Gerhard zei

Hahaha, nee ik haal me niks in m'n hoofd. Maar omdat het nu écht de laatste keer is toch maar een smoking gehaald!

Anoniem zei

Ik zou gewoon gaan:P
kaka loesje