maandag 11 december 2006

Veranderingen

Allemaal veranderingen. Het televisiesignaal is veranderd, kan ik vanavond mooi even mijn Digitenne ontvanger uitproberen. Hier op de kop getikt, in de herfstvakantie. Als het een beetje werkt kan ik het ding installeren op de boot. Met de oude antenne was het altijd erg behelpen, die sloop ik er met plezier af. We kunnen straks alleen tv kijken als we aan de walstroom liggen. We keken toch al weinig, op de boot zijn we altijd met heel andere dingen bezig. Maar soms is het wel fijn, even gestrekt voor de buis. Misschien bestel ik ook wel een omvormer.

En dan de nieuwe dienstregeling natuurlijk. Na 22 jaar (! Wat klinkt dat erg, het voelt niet als 22 jaar) met tijden als .22 en .47 geleefd te hebben, is het nu ineens .03 en .33. Ik zat vanmorgen dus al veel te vroeg klaar. Gek dat je toch automatisch ongeveer op de oude tijd uitkomt, ondanks dat je weet dat je 11 minuten extra hebt. Zit je op de bank te wachten tot je weg 'mag'.

0 opvarenden: