zaterdag 24 februari 2007

Weidevogels

Normaal is het hier 's nachts vrij stil buiten, op een enkel blatend schaap na. Maar het begint al een beetje: de weidevogels beginnen te vergaderen. Niet lang meer, dan hebben ze't de hele nacht erg druk. Soms moet ik gewoon het raam dichtdoen om te kunnen slapen.

14 opvarenden:

Gonda zei

Een klein beetje doof heeft soms zijn voordelen, zelfs langsdenderende treinen hoor ik niet ;-) Maar toch jammer dat ik nooit meer door natuurgeluiden gewekt word. Ik herinner me het vogelgefluit nog wel van vroeger. Heerlijk om naar te luisteren als je aan het wakker worden bent.

Gerhard zei

@Goentah: Ja, dat is erg jammer dat je dat moet missen. Want het is inderdaad fijn om naar te luisteren. Mij ontgaat trouwens ook veel, ik ruik niks. Daar heb je in het dagelijks leven niet erg veel last van, het is goed te 'verstoppen'. Maar jammer is het wel.

Gonda zei

Niks ruiken, dus ook weinig proeven :-( Zonde!
Hoe kom je daar nou weer aan. Gaat het nog over?

Anoniem zei

Lijkt me wel romantisch eigenlijk..

Gerhard zei

@Goentah: Ik heb nooit reuk gehad, en't gaat ook niet over. En op mijn manier proef ik best veel, vind ik. Maar ik heb dus niks met kruiden en zo.

@Stoere: Je bedoelt het vogellawaai? Dat is inderdaad wel romantisch, maar niet als je gewoon moet slapen!

Anoniem zei

Maar toch is het een interessante opmerking: dat ze aan het vergaderen zijn; zouden de onderwerpen ook per ochtend verschillen, misschien te horen in de tonen?

Anoniem zei

't Is gewoon weer wennen zo aan 't eind van de winter. Net als verkeerslawaai in de stad. Of de branding op 't strand. Of de tram die eens in 't halfuur langskomt. Of een misthoorn...

Anoniem zei

't viel me al op dat de vogels dit jaar wel erg vroeg zijn. hier vliegen ze overdag al aardig heen en weer met strootjes e.d. voor het nestje.

Anoniem zei

Je hebt me geinspireerd!

Gerhard zei

@Marius: Wie zal het zeggen, misschien bespreken ze ons!

@Anders: Idd, alles went!

@Wies: Klopt, het is veel vroeger dan anders. Was mij ook opgevallen.

@Jowi: Ik ben vereerd!

Anoniem zei

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=klotevogeltjes&btnG=Google+zoeken&meta=

Gerhard zei

@Cockie: ;-))

Anoniem zei

niet alleen in de weilanden hoor.... ook bij ons in de tuin :)

Gerhard zei

@Neneh: Die 'klotevogeltjes' zitten overal! En dan heb ik het nog niet eens over kikkers gehad...