donderdag 23 november 2006

Alternatief

Daar had ik dus helemaal geen zin in. Ik had mijn plicht 's ochtends in het stemhokje al gedaan en dan voor straf een hele avond uitslagengedoe? Jakkes, nee!

de zee die denktGelukkig hebben we digitale televisie en tot mijn grote verrassing was er op Cultura (ned 4, NPS) na Najib Amhali (ook geweldig!) de film 'De Zee Die Denkt'. Die wou ik al heel lang eens zien. 't Was er nooit van gekomen, maar nu werd hij mij in de schoot geworpen. Beslist een aanrader. Wat is echt en wat is niet echt.

Op zoek naar het antwoord op de vraag 'hoe worden we gelukkig' toont 'De Zee Die Denkt' dat onze wereld alleen in ons bewustzijn bestaat. Hier meer.

Werd het toch nog een leuke avond (met een kleine onderbreking, want niet iederéén bij ons thuis vindt alles even leuk ;-).

En als je, mét mij, geboeid wordt door het thema "echt/niet echt", is een super aanrader de BBC serie 'Life on Mars'. Het tweede seizoen wordt in 2007 uitgezonden!
De hoofdpersoon wordt 33 jaar in het verleden teruggeslingerd (of toch niet?) en is, begin jaren '70, een politieman. Geweldig gemaakt en helemaal goed!

Nog één ding, en dan houd ik er over op: heb je 'the Singing Detective' gezien? Ook zo'n oneindig goede serie, met Michael Gambon, waarin fantasie en werkelijkheid uiteindelijk in elkaar overlopen. Die moet ik nog eens op DVD hebben.

2 opvarenden:

Anoniem zei

Mooier dan The Singing Detective is haast niet te bedenken. De BBC heeft de serie op dvd uitgebracht.

Philip!

Gerhard zei

OK! ga ik me even in verdiepen.