vrijdag 17 november 2006

Ringtone

Mijn gehoor is niet veel blootgesteld geweest aan een hoop lawaai. Natuurlijk ben ik wel eens in de gebruikelijke disco geweest, maar ik kan niet zeggen dat ik daar een belangrijk deel van mijn leven in heb rondgehangen. Ik ben meer iemand van stilte, of hoogstens het ruisen van zee en wind.

Tegenwoordig worden hangjongeren verjaagd door middel van de zogenaamde 'Mosquito'. Want ouderen horen het hoge piepgeluid daarvan toch niet. Prompt wordt dat dan als ringtone gebruikt en wordt het bestrijdingsmiddel ineens tégen de gevestigde orde gebruikt.

Ik verkeerde serieus in de veronderstelling dat ik dat hoge geluid heus nog wel kon horen. Het leek me daarom wel lollig, zo'n ringtone. Dus, gauw eentje downloaden, maar eerst even testen natuurlijk. "Verdorie", denk ik, "de boxen doen het niet." Dus een beetje prutsen aan van alles en nog wat en herhaaldelijk de test-button op de website ingeklikt. "Wat een flauwekul", denk ik verder, "die ringtone doet het niet!".

Klinkt het ineens uit de woonkamer: "Pap, wat zit je toch steeds te doen!".
Ik word oud...

3 opvarenden:

Anoniem zei

Jéé Tagelus,

wist je dat nog niet!! Gelukkig worden we allemaal ouder en maar goed ook. Wijsheid komt met de jaren zeggen ze maar ook hoe ouder hoe gekker. Een ringtone downloaden die de oudere niet hoort. Hoe haal je het in je hoofd.Je weet nu dat je bij de laatste categorie hoort!! Proost!!

Gerhard zei

hihihi

Anoniem zei

: ) wel binnen de doelgroep (die bestookt moet worden)