maandag 4 december 2006

Boten opruimen

Gisteravond dan eindelijk de lang uitgestelde opruimactie uitgevoerd. De zeilboot van mijn dochter stond sinds vorige week nog steeds op de oprit en moest nodig weer naar binnen.

Maar eerst had ik de takel in het schiphuis nodig om de buitenboordmotor van de rubberboot te hijsen. Daarna de zeilboot plus dochter opgehaald, want alléén is het geen doen. "Tagelus" naar buiten, rubberboot naar buiten, Flits te water, Flits naar binnen en omhoogtakelen, "Tagelus" weer naar binnen, 'rub' naar binnen.

De 'rub' moet ik nog in de davits hangen, maar eerst schoonmaken. Dat doe ik dan later wel weer, nadat de "Tagelus" aanstaande woensdag z'n (of is het 'haar') winterbeurt heeft gehad.

Al met al was het twee uurtjes werk. Samen met m'n dochter van dertien, voor wie veel dingen al gauw te lang duren. En in het maanlicht, terwijl het toen we klaar waren nog maar half acht was.

Vannacht stormde het, ik schrok wakker en moest meteen aan de Flits denken, die nog buiten stond. "Oh nee, die is al weer binnen", dacht ik. Ik draaide me weer lekker om.

0 opvarenden: