zondag 11 februari 2007

Flitsclub

Hier, 53° 0'41.90"N, 5°32'27.06"E, midden in de rimboe, had ik gisteravond een etentje. Maria zit in het bestuur van de Flitsclub Sneek. Dat heeft niets met snelheidscontroles te maken, maar alles met een jeugdzeilklasse. Een Flits is een tweemans zeilbootje voor jeugd tot achttien jaar, maar tegenwoordig mogen we blij zijn als ze er met hun vijftiende nog in willen varen. Ze hebben zo'n haast om door te stromen naar opvolgklassen als de Schakel of de Vauriën.

Het bestuur had dus een gezellig etentje, met partner en kinderen, om het begin van het nieuwe seizoen te markeren. Helaas is Maria niet fit, en mijn dochter was naar het Valentijnsbal op de dansschool. Dus ging ik alleen. Het was pikdonker, glad, harde wind en sneeuw. En dan over de kronkelweggetjes van het Friese platteland navigeren. Ik was zelf verbaasd dat ik het vond, in één keer nog wel. Meestal verdwaal ik.

Na de barre tocht was daar de warmte, het lekkere eten (één van de bestuursleden heeft iets met koken) en de fijne gesprekken. Het is een leuke groep mensen. Als straks het zeilen weer begint zien we elkaar bijna elk weekend op en aan het water. Ik heb er nu al zin in.

3 opvarenden:

Gonda zei

Als ik de juiste coördinaten in vul, had ik dus naar je kunnen zwaaien :-) Jij hebt inderdaad iets met Google Earth. Ik vind het ook grappig om op die manier te 'reizen'.

Anoniem zei

Over 'gemeenschap' gesproken (zoals van de week) - hier moet je het van hebben.

Gerhard zei

@Goentah: Je kunt overal heenvliegen tegenwoordig. Maar onderweg zo mooi naar buiten kijken kan niet. En het kost ook nog eens niks!

@Marius: De vaar- en zeilweekenden zijn zo ontspannend. En op een prettige manier ook inspannend. Het is soms als een warm bad. Kom je 's zondags thuis, is het zo fijn geweest dat het voelt het alsof je terugkomt van een vakantie.