zondag 11 februari 2007

Boot Holland

Omdat de Flitsclub er met een klein standje staat, maar ook om er eens even rond te kijken en misschien wat bekenden van het water te ontmoeten, gingen we naar Boot Holland in het FEC (Frieslandhal) in Leeuwarden. Daar aangekomen vroegen we een parkeerwacht naar de invalidenparkeerplaatsen. Die zijn er nooit, of in ieder geval niet vlak in de buurt, maar we moesten langs hem en dan ergens tegen het -niet aanwezige- éénrichting verkeer inrijden, om vervolgens op een stoep vlak bij de ingang de auto kwijt te kunnen.

"Bent u bekend in Leeuwarden?" vroeg hij. Daar waren we even stil van. Ik kreeg al een visioen van een uitleg naar een parkeerplek ergens aan de andere kant van de stad. Ik schoot terstond in mijn melige stand, waardoor zich een bizar gesprek ontvouwde. Al snel had hij er genoeg van, zodat we door konden rijden en terechtkwamen waar we wilden.

6 opvarenden:

Anoniem zei

Had je die bizarre dialoog hier niet ook kunnen schrijven?
Gerhard, nog even over/n.a.v. 9 februari: lees als je tijd hebt de notitie van Gérard van Eijk van vandaag de 11de. Het is altijd de moeite waard zijn dagboek te volgen, maar ik kan me voorstellen dat je die tijd niet hebt.
Een goede week!

Gerhard zei

@Marius: Misschien werk ik het nog even uit, maar het was melig. Wellicht alleen lollig als je erbij was. En bedankt voor de tip, ik zal er tijd voor maken. En jij ook een goede week!

Gonda zei

Op zich wel humor, dat die ene invalidenparkeerplaats aan de andere kant van de stad zou zijn :-) Dan ben je mooi in de aap gelogeerd als invalide.

Gerhard zei

@Goentah: In Leeuwarden weet je maar nooit!

Gonda zei

Is dat zo? Ik ben er getogen, en kan er nog aardig de weg vinden :-) Maar ja, ik ben dan ook niet invalide...

Gerhard zei

@Goentah: Ik ben't ook niet, maar Maria gebruikt buitenshuis een rolstoel. Ach, en eigenlijk was het een flauw grapje. Misschien had er een :) achter gemoeten.