zaterdag 3 februari 2007

Harry Potter

Een record aantal bestellingen voor het volgende boek, op Amazon, las ik net. Ik ben niet vies van een flinke dosis fantasy. Heb 'In de ban van de ring' al verschillende keren gelezen, vanaf mijn vijftiende. En vele andere boeken in deze categorie.

Maar de gekte rond Harry Potter begrijp ik niet. Ik vind het te 'light'. De boeken kom ik niet door en aan de films zit kop noch staart. Mijn dochter is er gek op, maar na de laatse HP film die ik heb gezien vroeg ik mezelf af: "Waar ging het nou over?". Er gebeurden zat losse spannende dingen, leuk gefilmd ook. Maar de lijn was ver te zoeken.

Gezien de massale gekte zal het wel aan mij liggen.

5 opvarenden:

Anoniem zei

Ik heb ook een keer geprobeerd een Harry Potter boek te lezen, maar verder dan de eerste bladzijde ben ik niet gekomen.

Anoniem zei

Nee, het ligt niet aan jou, dat is nou wat gekte doet!

Gerhard zei

@Joop: Ik zei wel boeken (meervoud) maar eigenlijk kwam ik niet verder dan hoofdstuk één van boek één.

@Marius: Inderdaad. Gelukkig, ik ben niet gek!

Gonda zei

Ik had ook zoveel enthousiaste verhalen over HP gehoord, dat ik een paar jaar geleden alle HP boeken (in een speciale pocketeditie) voor mijn verjaardag had gevraagd. Deel 1 heb ik braaf uitgelezen, maar de rest staat nog ongelezen in de kast... Ik snap die hype ook niet.

Gerhard zei

@Goentah: Hée, allemaal lotgenoten. Ik was 'bang' dat ik de enige was... ;-))