vrijdag 2 februari 2007

Pombrood

Het brooddeeg/beslag volgens recept van (of eigenlijk via) Pom zit in een beslagkom, in een plastic zak. Morgen om een uur of één het vervolg. Ik ben benieuwd. Wij maken graag thuis brood, meestal in onze regelmatig gebruikte broodbakmachine. Maar brooddeeg zelf kneden is ook heel leuk. Ik vind dat het prettig voelt aan je handen. Rustgevend is het, brood maken. Haasten heeft geen zin. Volgens het recept van Pom hoeft kneden niet, ook wel makkelijk! Maar dan duurt het weer bijna een dag voor het klaar is. Grappig.

Toen ik zover klaar was riep iemand van dertien vanaf de bank: "Wie wil er even drinken voor mij papa?". De vraag stellen is'm beantwoorden, kennelijk.

PS: Gister was mijn honderdste stukje!

4 opvarenden:

Anoniem zei

Wauw! 100 stukjes!
Van harte gefeliciteerd. Dat er nog veel mogen volgen. ;-)

Anoniem zei

Dus dit wordt niet het eerste brood na 100 stukjes, alleen het eerste Pom-brood.
Iemand van dertien kreeg desgevraagd zijn/haar drankje geserveerd. Bij een jubileum doe je wat.

Gerhard zei

@Stoere: dank je!

@Marius: Haar. Er is geen jubileum nodig, lief vragen helpt ook.

Gonda zei

Honderd is een mooie start! :-) Ik heb er nu 330 staan. Bij de 500 (als ik dat haal tenminste) maak ik een jubileumlogje.