maandag 26 februari 2007

Kapper

Tussen de middag was ik even naar de (heren)kapper. G. is een prima vent, je kan er een goed gesprek mee voeren. Ik ken niet veel kappers waar folders voor een filosofiecursus liggen. Vandaag begon hij zich gaandeweg erg over een onderwerp op te winden. (Het ging over geld, ruggen en arbeiders, even voor het idee.) Normaal gesproken wel leuk, maar niet als hij een scheermes in zijn handen heeft. Gelukkig kon ik het pand keurig geknipt en ongeschonden verlaten.

7 opvarenden:

Anoniem zei

Hee. ook over kappers! Gelukkig ben je niet gewond geraakt!

Gerhard zei

@Ingeborg: Ja, je bracht me op een idee. Maar ik wist niet dat het zo gevaarlijk zou worden!

Anoniem zei

Zie, zo kun je in tachtig woorden weergeven hoe fel het er aan toeging.

Gerhard zei

@Marius: Inderdaad, meer was er niet voor nodig. ;-) Het was wel vreemd trouwens, ondanks zijn wat harde woorden bleef zijn hand (met mes erin) zacht. De kunst van kapper zijn, denk ik.

Anoniem zei

Op 't dorp bij m 'n schoonouders was een kapper ( Bertus, tevens koster ) die knipte voor een tientje. Later € 5.
Hij kreeg parkinson en het werd met de keer gevaarlijker, vooral als 'ie met die puntige schaar vlak voor je wenkbrouwen langs knipte...
Tegenwoordig betaal ik € 22,- en heb uitzicht op 'n decolletee...

Gerhard zei

@Anders: Ik betaal € 16,50.
Maar géén decolleté,
alleen die lelijke G.
:-)

Anoniem zei

Met gevaar voor eigen leven naar de kapper. Het zou een atractie kunnen worden!