zondag 4 februari 2007

Makkum

Vandaag leek het ons een goed plan om weer eens naar Makkum te rijden. Met dit weer is het daar altijd gezellig druk en is het leuk honduitlaten. Bovendien is het een mooi ritje als je langs Exmorra en het prachtig rustieke mini-dorpje Allingawier (53° 2'50.93"N, 5°26'42.19"E) rijdt.

In de haven van Makkum lagen weer twee superjachten, van een meter of zestig lang en twintig hoog. Na de wandeling gingen we ergens aan het IJsselmeer even wat eten.

Op een gegeven moment zaten aan de tafel achter mij wat mensen van buiten de provincie. Eén ervan praatte vrij luid en bezwoer de anderen met grote stelligheid dat we aan de Waddenzee zaten. De veerboot naar Terschelling vertrok hier en daar in de verte zag je Terschelling al liggen, je kon er de vrachtauto's zien rijden. Men was diep onder de indruk van zijn grote geografische kennis.

Ik durfde hem niet te zeggen dat we niet in Harlingen waren en dat zijn Terschelling gewoon de Afsluitdijk was.

6 opvarenden:

esther zei

Dat je je mond kon houden! Knap hoor!

Anoniem zei

Briljant! En je heb het droog kunnen houden?

Gerhard zei

@Esther: Het kostte wel even moeite!

@Branwen: Nog nét!

Anoniem zei

Zonder opdringerigheid zou je die overmoed aan kennis toch even willen rechtzetten. Ik hoor je twijfel, maar geestig is het ook.

Gerhard zei

@Marius: Dat had ik graag gewild. Maar met wat voor doel, vroeg ik mezelf af. En liet het daarom maar zo. We hebben er later wel even hartelijk om gelachen.

Anoniem zei

prachtig, de mens in zijn waarde gelaten