zondag 25 maart 2007

Memory

In ieder geval weer fit genoeg voor een klein stukje.

Afgelopen week hadden mijn dochter en ik een wedstrijdje Memory (MatchUp) op de laptop die in de woonkamer staat. Iedere ouder weet dat je dit van kinderen niet kunt winnen. Daarom bezet ze nu met glans de plaatsen één, twee en drie met 31, 32 en 33 seconden. Daarmee is ze ver buiten bereik van mijn stroeve geheugen gekomen. De manier waarop de standen worden opgeslagen is zo eenvoudig dat ik even in de verleiding kwam om vals te spelen. Ik heb het niet gedaan, maar er wel veel binnenpret om gehad.

Vroeger thuis (ik heb twee jongere zusjes) deden we ook wel Memory, met van die op de achterkant blauw gespikkelde kaartjes. Mijn oudste zusje mocht op het laatst niet meer meedoen. Zij wist paartjes om te draaien die nog niet één keer aan de beurt waren geweest. Ze herkende de achterkanten. Na twee of drie beurten had ze alles binnen, terwijl wij met mazzel er hooguit twee of drie hadden. Dit kon alleen per ongeluk gebeuren, want als je misgreep ging je genadeloos voor de bijl.

Nodeloos te zeggen dat hier veel ruzie over is geweest, mijn oudste zus vond dat ze het begrip 'Memory' correct invulde. Dat was ook wel zo, maar het was niet 'volgens de regels'. Misschien dat ik het daarom niet over mijn hart kon verkrijgen vals te spelen tegen een argeloos slachtoffer.

6 opvarenden:

Anoniem zei

Goed zijn in memeory
heeft natuurlijk
ook iets
autistisch...

Anoniem zei

Zo kon ik met Stratego nooit van mijn neefje winnen. Later bleek dat hij de achterkanten van de schijfjes had gemarkeerd, zodat hij precies wist waar mijn vlag, maarschalk, generaal en bommen stonden! :-)

Gonda zei

Je hebt dus een soort jeugdtrauma wat betreft Memory :-) Je zou eens tegen mij moeten spelen. Goed voor je ego ;-)

Anoniem zei

ik ben zo slecht in Memory, verlies nog van m'n dochtertje van 3.

Enno Nuy zei

Sommigen hebben een feilloos oog, zijn geraffineerd oplettend of hebben een blinkend inzicht en ik kon geen van die eigenschappen evenaren en geluk in het spel was er zelden. En nu ben je weer aan het werk, terugkijkend op een week die tot op de laatste dag zo anders is verlopen maar daarom niet betreurd.
Een goede gezonde week allemaal.

Anoniem zei

Gelukkig zijn mijn dochters die leeftijd te boven. Ik zat er altijd maar een beetje onbenullig bij, op niets af kaartjes omdraaiend, altijd mis!