vrijdag 23 maart 2007

Training

Het aanstaande zeiltrainingsweekend kwam door de griep van mijn dochter voor haar te vervallen, wat ze heel erg jammer vond. Het is een echte zeilster, ze geniet ervan. En van alles eromheen natuurlijk, haar vrienden, de activiteiten. Een schrale troost, het hele weekend is gisteravond afgelast. Er was wat te weinig deelname en de accomodatie staat nog helemaal in de winterstand.

Ik had me voor zaterdag opgegeven als stuurman op één van de rubberboten. Met een trainer op pad langs de nieuwe stuurlieden. En natuurlijk ook langs kinderen met meer ervaring die na zo'n winter denken dat hun bootjes zijn gekrompen. Het is fijn, zo op het water met zeilende jeugd bezig zijn. Het is een leuke sport, onder de wedstrijden tegen elkaar strijden, daarbuiten samen veel plezier.

Ach, we zijn elk weekend in april nu met zeilen bezig, dus onze beurt komt vast wel weer.

8 opvarenden:

Anoniem zei

Nou, en tot slot krijg je toch een warmer weekend want de wind is aan het draaien.

Gerhard zei

@Marius: Het ziet er goed uit! Misschien trekken we toch de boot even naar buiten dit weekend.

Anoniem zei

Hopelijk is de koude wind dan echt gaan liggen... het lijkt me toch behoorlijk fris zo op het water

Anoniem zei

@Neneh: dat lijkt mij ook wel een beetje frisjes. Maar wel lekker!

Gerhard zei

@Neneh en Stoere: Het is ook wel eens koud, maar niet onverantwoord. Er zijn kledingvoorschriften. Ze moeten thermo-ondergoed en een droogpak aan. En zoveel lagen daartussen als ze prettig vinden. Muts, handsschoenen en zeillaarzen. Evt met sokken en plstic zkajes eromheen. Bovendien wordt er boven bepaalde windkrachten niet gezeild en is er veel ondersteuning op het water mocht er een setje omslaan. Ik kan je verzekeren dat ze het fantastisch vinden, er is geen kind dat met tegenzin het water opgaat!

Zeekraai zei

Wij beginnen weer lekker in 't zwembad hier...
www.wv-hetwakendoog.nl/dobe.JPG

Gonda zei

Ik zie helemaal hoe dat er uit moet zien, al die bootjes en rubberbootjes. Doet me aan vroeger denken! Ik zat niet op een zeilvereiniging, maar ging wel altijd naar zeilkampen. In de zomer dan. Thermo-ondergoed hadden we niet nodig :-)

Anne-Marie zei

Uiteindelijk dit weekend toch nog heerlijk gezeild op de Terhornster Poelen! Zalig!!

AM