dinsdag 15 mei 2007

No more lurking

Terwijl ik weg ben naar de Kleine Sneekweek, kunt u zich vermaken met de ontlurkingsweek:

Op initiatief van Zezunja en Yuri Maanzand staat deze week in het teken van het uit de schulp lokken van zogenaamde lurkers. Dat zijn regelmatige lezers die nooit reageren.

Omdat ik niet zo heel veel bezoekers trek en dus ook weinig lurkers heb, besteed ik er evenredig veel aandacht aan. Komt u regelmatig hier maar hebt u nog nooit gereageerd, dan is dit uw kans!

Laat weten wie u bent. Vind ik leuk.

8 opvarenden:

Anoniem zei

Gelukkig past het mij ook niet, maar dit vind ik nou een náár woord, lurkers. Ik kende het ook niet; hoe weet je nou of er veel of weinig lurkers zijn? Jij reageert er ook niet altijd, maar dat hindert toch niet? Bovendien heb jij drie bazen, ik maar één.

Gerhard zei

@Marius: Je hebt helemaal geljk, het is een rotwoord. Maar je kunt je ook niet overál tegen verzetten. Inderdaad, ik reageer wanneer i het 'nodig' vind, maar het gaat nu om de mensen die nog nooit heben gereageerd. Ben ik eigenlijk best nieuwsgierig naar.

Gonda zei

Soms lurk ik, maar hier niet :-)
Ik had het woord al eerder gehoord. Het klinkt me een beetje ranzig in de oren, alsof je iets stiekems doet wat het daglicht niet kan verdragen. ('Wat ben je aan het doen?' 'Ik ben aan het LURKEN!'Getver!)

Anoniem zei

Hmm, misschien ben ik wel een beetje soms een lurker...
Sinds je het adres van je blog hebt doorgegeven, heb ik wel een paar keer gekeken. Je kunt mooi schrijven.

Maar heb ik weleens iets achtergelaten? Ik weet het eigenlijk niet meer... Waarschijnlijk niet dan. Je zou denken dat je je eigen commentaren wel onthoudt...

Anoniem zei

lurken ?
dat is toch 'n soort van ongemanierd drinken...

Anoniem zei

Ah... gevonden:

U hebt gezocht op lurken:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

lur·ken (onov.ww.)
1 (van nieuwe deelnemers aan een nieuwsgroep) de (informele) regels leren zonder een actieve bijdrage te mogen leveren
2 hoorbaar zuigen
3 lebberen

vanDale.nl

Gerhard zei

@Goentah: Gelukkig niet! Verder omschrijf je het treffend!

@LC: Volgens mij heb je wel eens gereageerd, maar ik weet niet meer wanneer. Leuk dat je nog steeds langskomt en bedankt voor het compliment.

@Anders: Nou, dat klopt dus helemaal!

Anoniem zei

Lebberen vind ik ook een vies woord.