woensdag 30 mei 2007

Ouderwedstrijd

De ouderwedstrijd vindt altijd plaats op de zaterdagavond van het clubkampioenschap. Met na afloop de prijsuitreiking en een hapje en een drankje voor iedereen. Meestal gaat de fokkenist in zijn bootje op stap met één van zijn ouders of de ouders van de stuurman. Waar ik zijn/man schrijf mag je ook haar/vrouw lezen natuurlijk. Maar andere combinaties zijn vanzelfsprekend ook toegestaan. Als er maar een Flitsouder stuurt en een Flitskind aan de fok zit.

En zo kwam het dat de fokkenist van mijn dochter, die ook graag mee wilde doen, op zoek moest naar een ouder. Maria zeilt heel goed maar had geen tijd, ik ging foto’s maken. En zijn eigen ouders zijn geen zeilhelden, die hebben andere kwaliteiten. Het bleek geen probleem want JB, een dochter van BB waar ik het hier al eens eerder over heb gehad, wou ook heel graag meedoen maar had nog geen bootje. Dus dat was snel geregeld.

Toen het tijd werd om te vertrekken waren Maria en ik elders met Flitsclubzaken bezig. Ik kon helaas niet snel genoeg terug zijn. JB durfde aanvankelijk het bootje niet zomaar mee te nemen. Maar het was niet zomaar, we hadden het immers afgesproken. Andere ouders waren gelukkig niet zo verlegen en hebben haar geholpen het water op te gaan. Toen ik dan eindelijk aan kwam hollen zag ik ze zeilen en hebben we nog even vrolijk naar elkaar gezwaaid.

Er waren iets van 45 bootjes op het water. JB, voormalig Flitskind en gerenommeerd 12-voets jol zeilster heeft de hele wedstrijd ontzettend genoten en plezier gehad. Niet in het minst van het gepraat van de fokkenist van mijn dochter. En ze hebben ook ontzettend goed gezeild, ze zijn vierde (of vijfde, ik ben het even kwijt, vanavond opzoeken) geworden. Het was een prachtige avond, met vers gerookte zalmforel en een drankje voor iedereen na afloop.

3 opvarenden:

Anoniem zei

Dit is weer een heel andere toon dan die van maandag, zie je, zo is het leven.

Gerhard zei

@Marius: Gelukkig ben je er weer (even?), ik miste je al een beetje. Ja, de toon is al weer beter, het is ook niet alles kommer en kwel.

Anne-Marie zei

Ik ben blij dat er toch nog iemand goed gezeild heeft die avond, ik persoonlijk was al blij dat ik de eindstreep haalde, niet onbelangrijk dat Britt goed kon hangen, en niet te ver achter Bert Pijp eindigde.
Vandaag is de spierpijn al een stuk minder maar de trap af in ons grote schoolgebouw is nog steeds een crime.
Hulde aan diegenen die voorin het veld eindigden....