woensdag 2 mei 2007

Regenton

Op ons terras voor hebben we een ouderwetse zwengelpomp. Via een slang pomp je er water mee uit de verdekt opgestelde regenton. Maria geeft er de planten binnen en buiten water mee. Sinds gister is hij leeg. Wat nu?

9 opvarenden:

Anoniem zei

afwachten maar...

Anoniem zei

Regendansje!!

Anoniem zei

Voldoen via een verdekt opgestelde slang ;-)

Gonda zei

Wat dacht je van de boeren... Zelf vind ik het zonnetje en de temperatuur wel prima, maar voor de boeren hoop ik echt dat het heel snel gaat regenen!

Anoniem zei

Onze plantjes krijgen gewoon water uit de kraan. Lang niet zo nostalgisch, maar wel effectief.

Gerhard zei

@Allen: Na mijn dansje zal ik stiekem een slang in de ton hangen om hem bij te vullen zodat het kraanwater op nostalgische wijze eerlijk verdeeld kan worden. En de sloot moet er ook maar aan geloven, vanavond de pomp er in om te sproeien.

Anoniem zei

Zorg dan tevens voor hier en daar (zeer verdekt) voor een mini-modderpoel, de zwaluwen hebben die namelijk nodig voor een nest en verkeren werkelijk in nood. Ik zou de sloot een beetje sloot laten als ik het mag opperen, de boeren hebben er niets aan, maar de kleine fauna des te meer.

Gerhard zei

@Marius: De sloot raakt gelukkig niet snel leeg, de zwaluwen wonen onder ons bruggetje. We wonen met velen op onze 25x25 meter aarde.

V@nM@n zei

Hier zie ik ook het einde van de voorraad met rasse schreden naderen... Ik heb alleen geen sloot.