donderdag 23 augustus 2007

Kip en ei II

Ok, we maken er even een kip-week van.

Mijn dochter had de volgende:
Wie was er eerder, de kip of het ei. Weet u het?

Selecteer de tekst hieronder tussen de streepjes met uw muis om het antwoord te zien.

-De kip was er eerder, want die heeft poten-

9 opvarenden:

V@nM@n zei

Het kuiken komt uit het ei en wordt pas later een kip. Dus het ei was er eerder...

Anoniem zei

Ik kan geen pootjes meer zien... ;-)

Gerhard zei

@V@nM@n: Je moet de vraag iets anders lezen! ;-) Haha, dat is nou juist de grap!

@Cockie: nee, dat snap ik!

Anoniem zei

Ik dacht, ja, laten we daar maar van uit gaan, hebben we tenminste een vast uitgangspunt. Maar nu moet ik toch verder denken over 'deze grap'.

Gerhard zei

Ik vind het wel leuk, de vraag wordt te serieus genomen. Kijk nog maar eens goed naar het gegeven antwoord.

Het doet me denken aan een opdracht die wij als groep eens kregen tijdens een training. Hoe hoger opgeleid, hoorden we na afloop, hoe slechter het resultaat. Wij scoorden niet zo geweldig.

Anoniem zei

Nee hoor, fout antwoord.
Het ei was er eerst want dat heeft een perfecte vorm ;-)

Anoniem zei

Nou vooruit dan:
Een kip heeft poten, dus die was er eerder (kwam eerder aan). Dat ei bleef maar wat stom liggen.

Anoniem zei

Gerhard,
het schijnt dat er wel een wetenschappelijke uitleg is (serieus!).Iemand zei me dat een kip in de evolutie, in oorsprong een tweeslachtelijk dier zou geweest zijn.Dus de kip was inderdaad het eerst. Waar hij het gelezen had, of gehoord weet hij niet meer, maar het kan een juiste uitleg zijn.
Tussen haakjes , ik hou van absurde kluchtjes , mocht je dat nog niet doorgehad hebben ;-)

Anoniem zei

maar een ei kan misschien vlugger 'rollen'?:)