zondag 26 augustus 2007

Nieuwe glazen

Ik heb sinds een dag nieuwe glazen in mijn bril. Het oude montuur voldeed nog best, maar de (plastic) glazen waren inmiddels na drie jaar bijna ondoorzichtig. De leessterkte kon ook wel iets beter en, zei de opticiën, het kon tegenwoordig ook glas zijn. Dus die heb ik nu, vraag me niet wat dat kost. Glazen glazen, multifocaal. Niet dat ik erg slechte ogen heb, plus 1. Ook zonder bril kan ik me prima redden, maar het voelt wel erg prettig als ik 'm op heb. En voor het lezen van een boek is'ie onmisbaar.

Eén probleempje, ik moet nu veel meer dan voorheen mikken op waar ik lees of kijk. En mijn beeldscherm is nog het lastigst. Ik ben benieuwd hoe dat morgen gaat op mijn werk. Dat zal wel wennen worden.

6 opvarenden:

Julia zei

Ik heb het lees gedeelte eruit laten halen , werd er zeeziek van en lees nu weer met mijn Hema brilletje:)

V@nM@n zei

Ik heb een speciale beeldschermbril met drie kijkgedeeltes. bovenin zit het normale kijkgedeelte, in het midden voor de PC en onder het leesgedeelte. En dat bevalt prima.

Anoniem zei

Moest idd ook erg wennen aan het varifocus-gebeuren :
Autorijden (veraf) vlak onder de bovenrand door. En lezen met 'de kin omhoog'( 'n beetje hautain...) en dan weer loerend door de onderkant...
Zit tegenwoordig ook 'n stuk verder bij m 'n beeldscherm af (het wordt tijd voor 'n draadloos toetsenbord) !
Volgende keer maar gewoon 2 aparte briltjes...

Gonda zei

Gek is dat, de een vindt het geweldig en de ander kan er maar niet aan wennen... Ben benieuwd hoe het jou vergaat.
Over een paar weken worden bij mij multifocale lenzen aangemeten, door een student van de Hogeschool Utrecht. Ik word dus een oefenobject :-)

Enno Nuy zei

Na enkele dagen of een week ben je er aan gewend Gerhard (mag ook wel voor die centen). Ik heb wel een pc-bril anders moet je je hoofd steeds omhoog houden.
Off topic: dank voor de aanwijzing voor de banner; het komt van de week wel in orde, hoop ik.

Gerhard zei

@Julia: Het begint te wennen, ben maar een uurtje iets duizelig geweest.

@V@nM@n: Dat lijkt mij ook wel wat. De volgende keer moet ik de opticiën maar zeggen dat ik veel beeldschermwerk doe.

@Anders: Maar 2 briltsjes is weer zo'n gedoe!

@Goentah: Maar hoe weet zo'n lens nou waar je doorheen zit te kijken? Ik ben ook benieuwd naar jouw ervaringen!

@Marius: Ik denk dat het wel een week gaat duren. En ik zie je banner vol verwachting tegemoet!