vrijdag 14 september 2007

Het raadsel van het verdwenen bankje

Ooit stond er een mooi wit huisje langs de spoorbaan waar ik dagelijks overheen rijd. Maar toen er naast de spoorlijn ook nog een weg werd aangelegd, moest het witte huisje kennelijk verdwijnen. Voor ons, treinforensen, gebeurde dit in een schokkende actie: tijdens een vakantie is het huisje gewoon verdwenen en restte er niets dan een grasveldje, waarop later bomen werden geplant. Het heeft ook nog een tijdje geduurd voordat we het merkten. Het is dat iedereen zich het huisje herinnerde, anders hadden we nog gedacht dat we waandenkbeelden hadden gehad.


Eenzelfde iets overkwam mij na de zomervakantie. Halverwege mijn middagwandeling placht ik even van het zonnetje (indien aanwezig) te genieten op een welgeplaatst bankje. Het bankje stond hier. De gaten waarin het bankje vastzat zijn keurig dichtgestraat, wat vandalisme enigszins uitsluit.

Aangezien de plek nog niet is opgevuld met graszoden, koester ik hoop dat het weer terugkomt...

11 opvarenden:

Chantal zei

je mist je bankje??

Anoniem zei

De prullenbak staat er nog wel, dat geeft ook wat hoop!

Gerhard zei

@Chantal: Beetje wel...
@aargh: Dat denk ik ook.

V@nM@n zei

Ik help je hopen...

Anoniem zei

Daar is in de gemeenteraad ongetwijfeld langdurig over gedebatteerd. Uiteindelijk is men tot een compromis gekomen: bankje weg, maar prullenbak laten staan. En zoals gebruikelijk bij een compromis, is niemand echt tevreden met het resultaat.

Gonda zei

Er komt vast een veel mooier bankje voor in de plaats. Of zijn ze daar bij de gemeente bang voor hangjongeren? Dat was de reden dat ze bij mij in het park de bankjes weghaalden :-(

Anoniem zei

er komt vast zo'n bankje voor in de plaats die er niet uit ziet en stiekem ook niet lekker zit...

sorry, dat denk ik echt hahaha

Enno Nuy zei

Zou er niet een bankje terugkomen dan had men de dure oplossing van bestraten niet gekozen, maar gewoon zwarte aarde en wat nieuw gras ingezaaid.

Anoniem zei

misschien was de bank failliet?:)) (ik weet het, een flauw grapje:)

Anoniem zei

Ik gok dat er een gestroomlijnd, übermodern, glimmend bankje voor in de plaats zal komen. Binnen twee weken. :)

Anoniem zei

Jammer dat de gemeente daar niet eerst een referendum over houdt. Op die manier kan je mensen beter tevreden houden! ;-)