zondag 23 september 2007

Vissen

Zo, ik ben weer terug. Het was u misschien opgevallen dat het hier wat rustiger was dan normaal, maar dat kwam omdat ik geveld werd door de griep! Alles is weer in orde dus konden we gister meedoen met de dorpsactiviteiten. We hadden namelijk feest!

Ik woon in een dorp met ongeveer 160 inwoners. In een telefoonboek beslaat het slechts één kolom. Er is verder niets, behalve een kerkje (dat niet meer wordt gebruikt) en een goed draaiend dorpshuis. En omdat de reserves alleen maar toenemen werd het tijd om er maar eens een feestje van te bouwen. Er waren verschillende leuke activiteiten, maar de leukste was toch wel de viswedstrijd in de plaatselijke vaart.

Mijn dochter en ik hadden samen een hengel. Een deegje gemaakt van brood en vissen maar. En warempel, we hebben er ieder één gevangen, goed voor 39 cm. Helaas zat er geen prijs in, de winnaar had 70 cm.


Wordt vervolgd

5 opvarenden:

V@nM@n zei

Daar heb ik nooit het plezier van ingezien. Een vis vangen en hem dan niet opeten.

Anoniem zei

Amaai Gerhard,
wat lijkt me dat idyllisch. Een dorp met 160 inwoners.
Het doet mij denken aan Colognora, een dorp in Italië met 70 inwoners én een eigen kastanjemuseum.

Gerhard zei

@V@nM@n: Zie vissen(2)

@Lut: Haha, misschien kunnen we hier ook één of ander grappig museum in het kerkje inrichten! We zijn en voelen ons hier wel een dorp, maar toch worden we langzaam door de stad omsingelt. Die is een kleine kilometer van ons af.

Anoniem zei

Volgens mij ben ik een van de weinige mensen die uit filosofische overwegingen niet vist. Zelfde reden waarom ik geen vliegen of wespen doodsla. Ik kan geen goed excuus verzinnen waarom wij wel dieren mogen pijnigen of zelfs vermoorden maar geen mensen. Of allebei, of allebei niet. Wat zijn wij meer dan een beest?

Neemt niet weg dat een dorpsfeestdag erg aangenaam kan zijn, en die vis op de foto, die is enorm! Pfff. :)

Anoniem zei

Zo, die vis dat zou mijn vade rmeoten zien :)