zondag 23 september 2007

Vissen (2)

Vanmorgen zei ik wel heel dapper: "Wordt vervolgd", omdat ik meende er nog een boel over te kunnen zeggen. Maar eigenlijk valt het wel mee. Het was mooi met mijn dochter een uurtje te vissen (zonder vergunningen!), het competitie-element voegde er een leuk aspect aan toe. Helemaal omdat we wel steeds beet hadden, van veel te kleine visjes. Die kregen het bolletje deeg niet eens naar binnen, denk ik. Maar ook was het een mooie plattelandsdag, en iedereen was zo lekker zichzelf. Ik vind het altijd heel aangenaam als mensen zich gedragen zoals je ze al jarenlang kent. De één reddert, de ander moppert. En ga zo maar door. Je zou van zo'n dorp als dit een mooie groepskarikatuur kunnen maken!

En vandaag hadden we een familiedag (kouwe kant, zogezegd) in de AquaZoo bij Leeuwarden. Ook daar bijna dezelfde ervaring als bij mijn dorpsgenoten, hoewel ik er veel minder bekenden tegenkwam. Het was een mooie dag en van ons voorgenomen vaartochtje aan het eind kwam niets meer. Gelukkig had ik dát zaterdagochtend al gedaan, ter voorbereiding op een druk weekend.

5 opvarenden:

V@nM@n zei

Het is ook hoe je zelf in die omgeving staat. Familie zegt mij bijvoorbeeld erg weinig.

Gerhard zei

Ha V@nM@n, we hebben hier een mooi 'onderonsje'! Bezoekers zat, maar bijna geen reageerders...
Ik ben ook geen uitgesproken familiemens (ik vier m'n verjaardag ook niet), maar niet iedereen denkt er hetzelfde over. En het was toch heus heel gezellig.

Zeekraai zei

Klein van stuk...
zijn ze in jouw familie.
kouwe kant, dat is

...en blauw

Gerhard zei

@Anders: Haha, nee, ik probeerde een karikatuur van mijn dorp weer te geven ;-)

Chantal zei

leuk weekend hoor ik wel.