donderdag 31 januari 2008

Legbatterij

Geen verkeerd woord over onze kipjes, ze doen het heel goed. Het lijken zelfs wel gelukkige kippen te zijn, voor zover een kip gelukkig kan zijn. Ze scharrelen gezellig in het weiland, tot genoegen van onze buren; het is een leuk gezicht. En ze draven de ren weer in zodra je buiten komt, in de hoop dat ze extra lekkere dingen krijgen. De eitjes smaken heel goed.

In het nachthok hebben we drie legkastjes, dat moet voor zes kippen ruim voldoende zijn. Maar, kan iemand mij uitleggen waarom vijf kippen in hetzelfde kastje leggen en de zesde kip in een van de twee andere? Volgens mij zitten ze soms met z'n drieën in één hokje gepropt om hun ei te kunnen leggen. Vreemd...

6 opvarenden:

Anoniem zei

Ja die eieren....!!! Heerlijk zo vers dat wanneer ik ze pel het wit gewoon aan de schil blijft plakken met als resultaat een gebutst gekookt ei. Smaakt er niet minder om.

Groetsjus


ps. of zijn het hele oude eitjes die dit euvel vertonen. Ik weet het niet meer.

Gerhard zei

@Walle Geertsje: Nou juh, net of ik jou oude eieren zou geven! ;-) Eén was zelfs nog warm toen ik 'm in het doosje deed. Dus, nou weet je't. Die versen kun je het best uitlepelen, doen wij altijd.

Anne-Marie zei

Volgens mij is het een sociaal aspect. Als jij je ei kwijt moet dan doe je dat ook samen met het hele wereld wijde web, toch?

Gerhard zei

@Anne-Marie: Nou... Niet álle eieren!

Anne-Marie zei

Precies, dus daarom ligt dat ene ei in het andere legkastje. Dat is het bijzondere ei dat je voor jezelf of de jouwen houdt.

Gerhard zei

@Anne-Marie: Haha, daar kan ik niets meer aan toevoegen!