maandag 28 januari 2008

Het eerste tochtje dit jaar

Als het zondagmiddag is en de zon schijnt, dan worden we toch een beetje onrustig. Dan voelen we onze boot trekken, die wil uit z'n hok. Een belangrijke reden om onze boot in een schiphuis te hebben is dat je er 's winters geen tent over hoeft te doen. En als het met de vorst allemaal wat meevalt, hoeft er ook geen anti-vries in. Daarom kunnen we dan zomaar op zo'n zonnige zondagmiddag in januari (of februari: klik) eropuit trekken. Hond mee, dochter niet. Die vindt het saai. En dat is ook prima.Eerst even langs het Starteiland om te zien of het kielbotencentrum (klik) al wat opschiet. Niet dus. Dat wordt dus het hele zeilseizoen een eiland dat overhoop ligt. Inmiddels hebben we trek gekregen, dus zijn we naar de overkant van het Sneekermeer gevaren, naar "het Meer van Lenten". Daar kun je prima aanleggen en even wat eten en drinken. In deze tijd van het jaar komen er niet veel mensen per boot aan.
Deze foto's maakten we om onze dochter een beetje te jennen, we hebben ze aan haar ge-MMSt. We voelden ons naderhand toch een beetje schuldig, maar van onze hond wordt ze altijd blij en gelukkig, dus heb ik deze ook nog even gestuurd. Axel werd vandaag trouwens tien jaar!Het was een mooie middag.

17 opvarenden:

Anoniem zei

hahaha (MMSen kan ik nie eens) eerst jaloers maken en je dan toch een beetje schuldig voelen... helemaal goed.
en lijkt me heerlijk juist met dit weer lekker te varen... wat nou saai ?!!

Anoniem zei

lekker varen, heerlijk, en het eten mag er ook zijn zie ik :)

helaas heb ik geen eigen boot, maar ik kan altijd een roeiboot huren :)

Sjoerd zei

Wat kun jij gemeen zijn, ik zou dat nooit doen, echt niet....

Anne-Marie zei

Daar gaat mijn droom, vorig jaar moesten we het al doen met een kaal starteiland en glibberige steigers. En dit jaar dus met een kaal eiland, glibberige steigers en een puinhoop.
Ik weet niet of ik er al aan toe ben om dit te weten...

Gerhard zei

@Inge: Pubers vinden heel andere dingen saai dan wij!

@GobboE: Maar dan moet je zelf zoveel doen.

@Me!: Haha, moet ze maar meegaan!

@Anne-Marie: Daarom heb ik maar geen foto geplaatst, kun je toch langzaam wennen.

bl@nkie zei

Het lijkt me heerlijk. Een eigen boot met alles er op en er aan, weggaan wanneer je zin hebt. Je eigen huisje op het water, in de natuur... Maar ik hou ook van rondreizen, deze reizen zijn duur en kosten tijd, dus geen geld over voor een bootje (erbij)! Helaas... nog niet, wie weet in de toekomst! ;-)

Anne-Marie zei

Pfoe!

John zei

Dat is wel weer lekker om te varen. Ik heb een paar jaar gevaren, en soms mis ik het een heel klein beetje.. :-)

Anoniem zei

oeee en lekker eten ook, zelfgemaakt in het kombuis?

Gonda zei

Vooral dat biertje ziet er heerlijk uit :-) Dat hoort een beetje bij het zondaggevoel. Of is het al maandag?? Ik raak hier altijd een beetje in de war ;-)

Gonda zei

Hmm, ik was ingelogd op google. Helemaal vergeten... Nou ja, geeft niet.

Gonda zei

Jeetje zeg, ik ben nu helemaal in de war. Dat komt omdat ik gisteren naar Leeuwarden vertrokken ben en vandaag terug. Ik had even een zondagavond gevoel, maar we zitten pas halverwege de week. Hoe dom kun je zijn... Sorry!

Gerhard zei

@Redstar: Professioneel gevaren, bedoel je? Met je eigen bootje is het toch anders, maar wel heel leuk!

@Jowi: Nee, in de boot is niet zoveel in de wintermaanden. We waren even naar een paviljoen aan het water geweest.

@Goentah: Haha, wat moet ik hier nog op zeggen... Als je weer eens in Leeuwarden bent moeten we echt eens iets afspreken! Even lunchen of zo?

Anoniem zei

Die lunch... daar *moet* iemand met horecaervaring achter zitten...

Gerhard zei

@Cockie: Ik hoop het wel. Voor de duidelijkheid, het Meer van Lenten is een restaurant...

Gonda zei

Goed idee, een broodje en een biertje :-)

Gerhard zei

@Goentah: Jij weet hoe het hoort. Dat is dan afgesproken!