vrijdag 1 februari 2008

Vakkundig zappen

Eigenlijk wou ik het voor deze week voor gezien houden, het bloggen. Maar toch nog even dit. Ik zapte gister naar Nederland 1, daar begin ik altijd, en heb daar toch zeker een volle seconde iemand naar lucht zien happen. Er kwam geen tekst. "Duurt te lang", zei ik en ik zapte verder. Daar moesten we met z'n allen ontzettend om lachen.

De afstandsbediening (zapper) wordt in ons huishouden genadeloos bediend. Zo zappen wij ook wel eens weg als men tijdens een willekeurig verhaal net bij de clou komt. Onder de woorden: "We zullen het nooit weten", zappen we dan weg. Bijvoorbeeld: "... en de dader vluchtte met zijn auto via de weetikwatvoorweg richting" *ZAP* "We zullen het nooit weten". Niet dat we ooit naar Opsporing Verzocht kijken, maar het was zomaar even een voorbeeld. Er zijn betere momenten om dit te doen. Hebben jullie ook van die favoriete zapmomenten?

12 opvarenden:

Anoniem zei

Wel gaaf als jullie dat allemaal doen. Als ik dat doe krijg ik geheid ruzie ;)
Ik zap (áls ik al voor de tv zit) zo weinig mogelijk, in tegenstelling tot mijn zusje die bij de minste of geringste dingen (denk aan reclame) al wegzapt...

Anoniem zei

'we zullen het nooit weten': ik vind hem geweldig. Ik ga hem ook introduceren in ons huishouden.
Tot nu toe zegt iemand: Blablabla gevolgd door *zap*

Gonda zei

Ik ben een zapper moet ik tot mijn schande bekennen. Het ergerlijke is dat alle netten tegelijk reclame hebben. Daar trap ik iedere keer weer in als zapper. Verder ben ik altijd bang dat een ander net leuker is, en dat ik iets mis. Af en toe word ik gek van mezelf. (En mijn familie ook...)

Anoniem zei

Wij hebben geen gelijkgestemd zapgedrag, helaas. Man blijft altijd hangen bij sport en ik bij leeghoofdige series met modellen erin. Een van ons vertrekt dan altijd naar elders ;)

Gerhard zei

@Erwipro: Ha, welkom! Eén van mijn mysterieuze bezoekers maakt zich bekend! Nu kan ik je met een tegenbezoek vereren.

@GobboE: Nee, vind ik die van ons toch leuker! ;-)

@Goentah: Heb je geen gids? Of EPG?

@Esther: Oh, maar dat hebben wij ook wel hoor. Vaak gaan de dames hier lekker op bed TV kijken. Kan ik de actiefilms zien.

Sjoerd zei

Ik zap nooit... Dat doen vrouw en kinders. Daarom heb ik TV op mijn PC.

Anoniem zei

Heju, zeggu, je schrijft hier dat je het bloggen voor gezien houdt? Why? Maar over dat zappen, ja, da's soms wel leuk. Een keer, je mag het geloven of niet, zet ik de tv aan, zap naar een zender (mooie zin, vind je ook niet: zap naar een zender...) en ik zie direct mijn eigen hoofd. Par Bleu, Gerhard! Ik wist niet wat ik meemaakte. Maar het was een uitzending over Verkade, daar werkte ik toen en ik wist dat ik gefilmd was, maar dit was een magisch moment. tja.... wat je met zappen allemaal wel niet mee kunt maken. Tjuus dan maar weer hé?

Anoniem zei

Und oh ja, dieses wochenende schreibe ich weiter, I promisse. Wiedersehen und danke voor je bijdrage, daar heb ik echt iets aan, ik gebruik het in mijn stuk, okay?

Gerhard zei

@Ilse: Nee joh, voor het wéékend!!
Leuk dat je jezelf zag. Heb ik ook eens meegemaakt, ik dacht: waar ken ik die vent van? Was ik het zelf!

@Helga: Oké, ik ben benieuwd!

Anoniem zei

Zou ik nu eindelijk door hebben hoe ik hier moet reageren? Meestal zap ik na het lezen van je log door, want reacties plaatsen lukte nooit.
Wat de tv betreft, zap ik net zo lang tot ik iets heb gevonden wat ik wil zien. Lukt dat niet dan mag manlief even de zapbaas zijn.
Groet, Trui

Gerhard zei

@Trui: Je hebt helemaal gelijk. Ik word soms niet goed van het gesleutel aan dingen hier die voorheen goed werkten. Maar ik zie er een beetje tegenop de hele handel te verplaatsen naar elders. Leuk dat je hier ook leest, dat wist ik niet. En leuk voor je man dat hij af en toe ook mag zappen ;-) Wij mogen zappen als onze puber het goed vindt, haha! (nee hoor, grapje.)

John zei

Ik kijk amper tv, laat staan dat in mijn dagelijkse beslommeringen voorkomt zappen..