vrijdag 10 november 2006

Timtatoe (rijdt door de prairie)

Vreemde gedachtenkronkels heb ik soms. Ineens moet ik denken aan cowboy Timtatoe. Een creatie van Wim Meuldijk (jeweetwel, van Pipo). Zijn vijand was "de Schim", en zijn vriend een indiaan. Iets uit 1966, ik was toen 7. Op de lagere school, 3e klas denk ik, kregen we een kartonnen spel, het had met water te maken. Een soort ganzenbord. Ik weet zeker dat ik dat spel nog ergens heb, met onze cowboy op de achterkant. Zal ik eens opzoeken en voor jullie inscannen. Het is belangrijk bewijsmateriaal. Toch gek dat je daar nooit meer wat over hoort of kunt terugvinden op het internet. Of misschien heeft "de Schim" toch gewonnen...

1 opvarenden:

Anoniem zei

Beste Tagelus

Via Jeugdsentimenten.nl kwam ik op jouw blog terecht. Omdat die Schim namelijk al dencennia in mijn hoofd rond dwaalt. Hij zat achter een soort van rots en keek de karavaan van cowboys na. Ik dacht altijd dat die serie "De Schim" heette! Dank, ik weet weer iets meer van "toen"....

groet

Cor