zaterdag 9 december 2006

Afgezaagd

Ik was net bij de Gamma. Voor mijn klusproject had ik wat spullen nodig. Ik moet nog één tegenslag overwinnen, ik heet tenslotte niet Thomas, en dan is het bijna klaar. Misschien vandaag wel!

Bij de Gamma zag ik een man met twee leuke kindjes op zijn dieplader. "O, waar kun je díe kopen?", vroeg ik. Zijn antwoord was minder afgezaagd dan mijn vraag. "Die kun je niet kopen, die moet je máken!", zei hij.

Ik moet twee steunbalkjes vervangen die te ver naar voren staan, waardoor mijn schuifdeurtjes er niet langs kunnen. Uit de hand zaag ik grofweg twee stukken af om ter plaatse nauwkeurig streepjes te kunnen zetten, zodat het straks mooi op maat is. Laat nu één van de twee al meteen precies passen! Voor mij, die altijd drie keer moet meten en controleren en het dan nog fout doet, een verbijsterende ervaring. Maar eigenlijk had ik te kort gezaagd voor wat mijn bedoeling was. Bijna klaar! Alleen nog planken er in en iets op de vloer voor de deurtjes.

Update: Inmiddels staan er allemaal mooie kerstspulletjes op.

0 opvarenden: