vrijdag 29 december 2006

The Langoliers

Zo aan het eind van het jaar overvallen mij allerlei bespiegelingen over het verschijnsel tijd. En het reizen daarin, een populair onderwerp voor films, de laatste tijd. Later zal ik daar wel eens meer over schrijven. Nu eerst even dit.

Een jaar of tien terug was er een miniserie op TV, "The Langoliers", naar een verhaal van Stephen King. Er waren vier delen, deel één heb ik gemist, twee en drie heb ik gezien. Er zijn soms van die verhalen die, hoewel onwaarschijnlijk, je blijven boeien. Ze zijn op een bepaalde manier interessant, wekken je nieuwsgierigheid naar de afloop. Dit was zo'n verhaal. Maar ik heb het laatste deel gemist en ben er nooit achter gekomen hoe het afliep.

Jarenlang heb ik gezocht naar dit verhaal van King en eindelijk heb ik het gevonden. Het is uitgebracht in een boek samen met een ander verhaal. Het verhaal heeft als titel "De Engelieren" (kom er maar eens op). Gevraagd én gekregen onder de kerstboom. Tussen het klussen door lekker genieten van de meesterverteller. En passend in deze dagen, waarin de tijd weer eens afloopt.

0 opvarenden: