woensdag 31 januari 2007

op de fiets

elke ochtend stap ik
zelfde tijd ongeveer
op mijn fiets
ik moet de trein halen

wel eerst even
naar links kijken
voor ik de weg opga
want
ze mogen hier maar dertig
in het dorp
lukt dus niet altijd
meestal niet zelfs
zestig is al teveel
gevraagd

langs de kippen op een
braak stukje land
tevens hanen asiel
voor wie z'n haan niet meer wil
lawaaischoppers
'k schrik me soms dood

arme kippen

langs de rotonde
altijd ruzie over de regels
auto's stoppen
ik ook
maar ik moet
zij niet
ja wie gaat er nou eerst
bijna toch nog een ongeluk
verdomme

langs het huis van H.
gewaardeerde collega
ben ik te laat
of te vroeg
nee hij staat er -nog-
samen opfietsen
leuk

meestal op tijd
in de trein
met een flinke groep collega's
verlengstuk van het werk
toch wel gezellig

maar soms neem ik
een treintje later

4 opvarenden:

Anoniem zei

een treintje later
want ik ben de enige met
een laptop, de geheimen zijn bij mij.
Mooi, sober, alledaags Gerhard.

Gerhard zei

@Marius: Nee, een treintje later want nog even geen gepraat aan mijn hoofd.

Anoniem zei

Ik vind dit echt leuk beschreven....

het lijkt zo gezellig allemaal :)

Gerhard zei

@Neneh: dank je :) het ís ook wel gezellig.
Ik denk dat Marius dat met 'alledaags' bedoelt. Gewone momenten uit mijn leven. Spannender is het soms niet.
Zinnen of gedachten op de maat van je trappers tijdens harde wind...