donderdag 25 januari 2007

Disconnected

Zo moeten de NASA wetenschappers zich ook gevoeld hebben, toen ze geen verbinding meer konden krijgen met hun apparaatjes op Mars. Een door mij op afstand bediende server heeft eigenmachtig besloten niet meer met mij te praten. Connection lost. Midden in wat belangrijke processen. Waar die server precies staat weet bijna niemand, dat kan wel ergens in Duitsland zijn. Of op Mars.

Gelukkig kan ik er iemand heen laten sturen, die wél weet waar dat ding is. Hij heeft helaas maar één oplossing voor alle problemen: uit- en weer aanzetten. En dat betekent weer een boel werk voordat het ding weer normaal doet. En boze telefoontjes van gebruikers. Nou ja, maar even door de zure appel heenbijten.

5 opvarenden:

Enno Nuy zei

Hier zit dus een voor mij raadselachtig verband tussen feit en fictie, met als extra verbinding een geheim agent.

Gerhard zei

Even een IT-dingetje...
Lastig beroep om wat over te schrijven, vandaar dat er natuurlijk ook geen spannende tv-series van gemaakt worden. Had ik maar advocaat, dokter of politieman moeten worden!

Gonda zei

Goed waardeloos voor jou, en voor de gebruikers. Maar ja, het is overmacht, en daar doe je niets aan.

Gerhard zei

Inderdaad, maar sommige afdelingsmanagers... grrrr
Het is gelukkig allemaal goedgekomen!

Anoniem zei

We naderen het moment waarop de computers het van de mensheid overnemen. Nog even en ze schakelen ons uit en weer aan ;-)