vrijdag 26 januari 2007

Toetje

Als er in boeken die ik lees een receptje staat is het meestal meteen afgelopen. Onheil dreigt, gaan de hoofdpersonen in de keuken een salade staan maken. Met details over de tomaten. Een afknapper van jewelste. Einde boek.

Ik houd van thrillers, zonder de plichtmatige 'romantische' afleidingen. Gewoon het plot, rechttoe, rechtaan. Bijvoorbeeld de Harry Bosch verhalen van Michael Connelly. En niet vertaald natuurlijk, ik ben dol op engelstalige boeken. Van Henning Mankell moet ik natuurlijk wel vertaalde boeken lezen, maar op één of andere manier vind ik dat minder vervelend.

Een hele inleiding, om te vertellen dat ik een receptje aan u ga geven. Eén van mijn dochter, uit een werkstuk die ze in groep acht maakte. Het is een toetje, zó lekker dat het gewoon niet goed voor je kán zijn.

Men neme Griekse Yoghurt (echte, van Total). Een laagje in een kommetje, beetje honing erover en wat walnotenbrokjes. Nog een laagje yoghurt, meer honing en walnoten. En dan lekker smullen. Maar pas op! Volgens mij groei je er helemaal dicht van, dus niet te vaak doen. (Als dat lukt).

5 opvarenden:

Gonda zei

Jemig, wat een afknapper: stukjes in je toetje (of: toetjes in je stukje, hahaa!). Had het maar lekker bij Henning Mankell gehouden of zo, dat glijdt lekker weg:-) Yoghurt met honing vind ik wél lekker. Voor mij geen kauwyoghurtjes, glad moet het wezen!

Anoniem zei

er moet ook nog een klein beetje kaneel overheen dat maakt het helemaal af...

Gerhard zei

@Goentah: bij chinees/indisch eten vind ik het ook vervelend. Cashewnoten en pinda's. Brrr. Maar Dit is toch echt heel lekker.

@Karin: je hebt helemaal gelijk. Was ik even vergeten (maar vanavond na het eten niet!)

Anoniem zei

Laat het toetje maar voor de honing liefhebber, lees ik wel een Connely verhaal (heerlijk!)

wies zei

mmm ja, dan is die vloeibare honing uit zo'n flesje supermakkelijk en lekker....