maandag 29 januari 2007

Weekendwerk

Mijn werkgever heeft mij een laptop verstrekt. De meeste collega's hebben een gewone PC, maar omdat de aard van mijn werk zodanig is dat ik thuis ook wel eens iets moet doen, kreeg ik dus een laptop. Dagelijks sleep ik het apparaat heen en weer, want het is altijd mogelijk dat ik buiten kantooruren ergens moet ingrijpen.

In de laptop zit een draadloos 'iets' ingebouwd, zodat ik overal thuis zou moeten kunnen werken. Ware het niet dat dit bij uitlevering van de laptop is uitgezet. Want het is niet 'de policy' dat er draadloos wordt gewerkt. Wegens beveiliging. Dus was ik thuis veroordeeld tot het kantoortje, waar ik een snoertje in de switch kan prikken.

Afgelopen vrijdag had ik het hier helemaal mee gehad. Ik moest het hele weekend in touw en reken maar niet dat ik dan de hele tijd eenzaam in het kantoortje ging zitten. Het is daar ook haast niet warm te krijgen. Ik heb dus heel ongehoorzaam zelf een draadloos insteekding in 'mijn' laptop gedaan en geïnstalleerd. Want dat kan (en dus mag) dan weer wel. Kon ik tenminste gezellig aan de eettafel zitten.

5 opvarenden:

Anoniem zei

Als IT-'veiligheidsagent' ben je niet voor één gat gevangen. Afgezien hiervan is een wireless laptop een uitkomst!

Gerhard zei

@Marius: Het is perfect. Helemaal nu ik, door de router die ik laatst kreeg, dekking in het hele huis heb.

Gonda zei

Oeioei, wat een recalcitrante actie :-)
Maar je hebt groot gelijk. Had het maar geen laptop moeten worden!

Gerhard zei

@Goentah: en zo is't.

Anoniem zei

Zo te zien heb je net zo'n soort werkgever als ik. Als iets ergens handig voor kan zijn, wordt het onmogelijk gemaakt. Leve de zelfwerkzaamheid. ;-)