dinsdag 20 februari 2007

Alstublieft!

Regelmatig wordt er bij ons iets in de brievenbus gemikt. Gelukkig maar, want daar is die voor. Wij zijn niet vies van ongeadresseerde post, dus we hebben er geen sticker met ja's en nee's erop op. (Hier moest ik zelf ook even over nadenken, maar volgens mij klopt het.)
Toch zou ik een wel een sticker willen plakken met "verboden voor post die klakkeloos begint met ALSTUBLIEFT!"
Die aanhef waarmee sommige bedrijven, waar je tegenwoordig 'lid' van bent, zichzelf aankondigen met iets wat je van ze schijnt te moeten hebben.
Zelf vinden ze het kennelijk leuk en populair, mij irriteert het mateloos. Wat is er mis met: "Ingesloten treft u ... aan. We hopen u er plezier mee te doen." Of zoiets.

4 opvarenden:

Gonda zei

Het is maar hoe je het beestje noemt. De strekking blijft hetzelfde. Het is natuurlijk de kunst van direct mail om in één oogopslag (langer kijken mensen misschien niet) de aandacht te trekken.

Gerhard zei

Ah, net als irritante reclames! Zo had ik het nog niet bekeken.

Anoniem zei

Wat let je Gerhard zo'n bedrijf, zonder één wanklank, eens een inspirerende brief te schrijven?

Gerhard zei

@Marius: Niets let mij. Maar zó erg is het nou allemaal ook weer niet. En ik ben niet zo'n hervormer, ik erger mij liever ;-)