dinsdag 20 februari 2007

Drama

Omdat ik een FON wifi-router kreeg en activeerde, mocht ik zelf ook iemand een router geven. Het kostte moeite iemand te vinden, maar onverwacht liep ik toch tegen 'a friend' aan die ik mocht uitnodigen. Ik typte haar naam en e-mail adres in en klaar was Kees. Ik verwachtte dat over een paar weken het volgende contact zou zijn, met het bericht dat het allemaal goed was gegaan.

Helaas, ik had een typefoutje gemaakt in het mail-adres. Ze kreeg niets. Niets aan de hand, dacht ik in mijn naïviteit. Op vragen wordt binnen 24 uur gereageerd, staat trots op hun site. Dus dat is zo gepiept. Een halve week later kreeg ik een mailtje dat het e-mail adres niet is aan te passen (hoe moeilijk kan een query op een database zijn) en dat dat gek is (inderdaad) en dat ze de IT afdeling gaan confronteren met een bug-report (há!).

Omdat ik zelf op zo'n IT-afdeling werk weet ik hoe dat gaat en werd het tijd voor plan-B.

De tikfout was zodanig dat ik dit foutieve e-mail adres wel kon aanmaken via een speciaal internet bedrijf. Je kunt het na bevestiging 'immediately' gebruiken met 'no delay'. Zo gezegd zo gedaan. Maar weer komt er niks, géén bevestigingsmail, helemaal niets. Nu staat het e-mail adres daar 'pending', net als mijn uitnodiging voor het bestellen van een gratis router. Ik heb er maar een mailtje heen gestuurd, ben benieuwd hoelang dit nu weer duurt.

Volgende keer in ieder geval maar weer copy-pasten ipv zelf typen. Dat is duidelijk!

4 opvarenden:

Anoniem zei

Ja, dat herinner ik me, hoe verrast je was met die router. En je mocht zelf iemand verrassen - en gelukkig ben je niet voor één gat gevangen als het even misgaat. (Wel benieuwd of er ook een plan C nodig wordt te mobiliseren.)
Ik heb een wireless laptop Gerhard. Zou ik beter af zijn of gelukkiger met zo'n wifi-router? (Ik denk het niet want anders zou het je toch niet veel moeite hebben gekost iemand te vinden, 'iemand' waar ik niet mezelf mee bedoel.) Zo, en nu weer twee of driemaal woordwaarde ... ja, weer een keer ..agomzriw in een krul

Gerhard zei

Marius, je wordt zelf niet gelukkiger van FON! ;-) Als je het nu goed hebt geregeld moet je het zo laten. Een FON router is er alleen om andere mensen blij te maken doordat je je breedbandverbinding beschikbaar stelt. En als je eens op pad bent kun je gratis gebruik maken van de FON router van iemand anders. Tot slot, als je een intern netwerk hebt, kun je er vanuit FON niet eens bij. Ik heb het gedaan vanuit een soort idealisme: overal gratis internet!

Gonda zei

Pff wat een techtalk allemaal :-) Zei je nou 'gratis'? Dát snap ik!

Gerhard zei

@Goentah: Ja, sorry! ;-) Een mopperpostje en een techpostje. Ik ben wat aan't experimenteren. Binnenkort weer gewoon, als ik inspiratie krijg.