woensdag 28 februari 2007

Hoogtepunten

Tegenwoordig probeer ik de dag in hoogtepunten te verdelen en u dan te berichten over het meest interessante hoogtepunt. Het probleem is dat er vandaag wel hoogtepunten waren, maar alleen voor mij als IT-er. De ervaring heeft inmiddels geleerd dat u dan al snel massaal afhaakt.

Een alternatief is u te vertellen over de dieptepunten van vandaag. Maar over het feit dat ik van 3:00 tot 6:00 wakker was (soms heb je dat gewoon) valt niet veel te vertellen. Behalve dat ik de maan zag (binnenkort verduistering) en daardoor moest denken aan de mooie film 'Va, Vis et Deviens' die ik gisteravond zag in het filmhuis. Goentah schreef er al eerder over, ik kan mij wel in haar verslag vinden.

Omdat ik hierdoor een trein later was, trof ik B. daar weer eens, één van mijn 'treinvriendinnen'. Dit is dan mijn bloghoogtepunt van vandaag! Ze is (hoofd) secretaresse op een advocatenkantoor en praat met gemak de ruim twintig minuten vol over de dagelijkse beslommeringen van zo'n kantoor. Vooral over die ene secretaresse, die voornamelijk voor zichzelf bezig is en geen gevoel voor het team heeft. Wat kost dat een energie, ondanks dat ze haar werk verder onberispelijk doet. Er is meer dan alleen capabel zijn, de teamgeest is ook belangrijk.

4 opvarenden:

Anoniem zei

Ik vind je blog weer een hoogtepunt want het eerste trefwoord dat me te binnenschoot, is 'bewust(wording)'. Niet dat je éérder niet bewust in het leven stond, maar een weblog doet je als het ware je bewustzijn orgnaniseren.
Slapen jullie met de gordijnen open? Dat is fantastisch want dan word je niet zo'n duister mens.
Het is mooi als je al luisterend op je werk verschijnt Gerhard.

Gerhard zei

@Marius: Het bewust worden kent meerdere lagen, ontdek ik. Ik schrijf over wat mij bezig hield, en vandaag schreef ik er niet zo'n geweldig stukje over. Vond ik zelf. Maar hoe jij er dan weer over schrijft lees ik het ook weer met andere ogen. En dan heeft het toch ineens weer iets méér.
Sinds er naar mij ís geluisterd, sta ik er zelf meer voor open. Dat voelt goed. En er zijn mensen die dat merken.

Gonda zei

Gelukkig dat je een mooi filmavondje had! Hij wás mooi, hè? Ontroerend mooi.
Over mijn hoogtepunten van de laatste paar dagen zal ik nog wel loggen :-) (Het zijn er veel!) Het allerhoogste hoogtepunt was de London Eye! Ondanks de kosten toch erg de moeite waard. Verder wil ik nu nog even niet aan werk denken, en aan irritante collega's, de rest van de week ben ik nog vrij!

Gerhard zei

@Goentah: Je bent al vlug weer terug! Nog maar even lekker (na)genieten dan.