zondag 18 maart 2007

21.000 berichten

Afgelopen weekend kwam een project ten einde waar ik de laatste zes weken intensief bij betrokken was. Met twee petten op. De ene pet kon ik vrijdagavond om tien uur afzetten, alles was voorspoedig verlopen. 11.000 dossiers waren van het ene systeem in het andere aangekomen. Anderen moesten nog tot zondagochtend doorgaan, maar ook hun aandeel is goed verlopen. Dat wordt straks een feestje!

Mijn tweede pet is die van applicatiebeheerder van het digitale archief annex 'workflow manager'. Daar hadden zaterdagochtend 22.000 berichten succesvol verwerkt moeten zijn. Helaas waren ze allemaal fout, en nog erger, het waren er maar 21.000. Het probleem liet me niet los, dus zat ik zondagochtend -want zaterdag geen tijd, waarover later meer- om zeven uur al weer te puzzelen. Om kwart over negen had ik het gevonden en opgelost. Net voordat het huis weer tot leven kwam, eigenlijk wel een paar fijne uurtjes.

Iemand was vergeten 2 recordjes in de database toe te voegen. Tja...

Maar nu nog die 1000 ontbrekende berichten. Raadselachtig, ik hoop dat ik ze gewoon niet heb gekregen...

6 opvarenden:

Anoniem zei

Dit nu is het 'schoolvoorbeeld' van de vaardige workflow-manager. Hij slaapt en werkt en lost het voor de haan driemaal kraaide weer op. Die duizend andere berichten vergat iemand, zaten nog in z'n binnenzak. (En nu een vrije week. Geniet ervan Gerhard.)

Anoniem zei

Ja, nu een vrije week!
Ik ben van al je petten onder de indruk en die 1000 berichten wil ik je ook best schrijven, als dat helpt.

Gerhard zei

@Marius: Het ljkt er inderdaad op dat iemand het niet nodig vond ze te versturen. Maar dat lossen we (ze!) ook wel weer op. Lekker een weekje niks, maar het weer gooit wat roet in het eten (mijn plannen), ben ik bang.

@Jowi: Ik heb liever 1000 berichten van jou!

Gonda zei

Vooruit, hier een bericht van mij. Nu nog maar 999 ;-)

Anoniem zei

ik snap er helemaal niets van maar het zal ongetwijfeld belangrijk zijn... ieder z'n vak denk ik dan maar :)

Gerhard zei

@Goentah: Ik ben dol op berichten, helemaal als ze niets met werk hebben te maken!

@Neneh: Als je maar plezier hebt in wat je doet.