vrijdag 16 maart 2007

Belasting

Gisteravond heb ik met mijn moeder haar belastingformulieren ingevuld. Dat gaat zo: ik voer alles in de computer in en vertel haar dan wat ze waar moet invullen op haar formulieren. Zo heeft ze het graag. Het moet op papier. Het meeste had ze trouwens al goed ingevuld, maar de lastige dingen doen we samen.

"Volgend jaar sturen we het via het internet op", zei ik tegen haar. "Oh, kan dat ook al?", zei ze. Dan moet ik wel even lachen. Ze was er wel blij om, want roze letters op een roze achtergrond: "Hoe kunnen ze dat oude mensen nou aandoen". Dat formulier invullen is inderdaad ook niet alles, maar ik durf te wedden dat als ik volgend jaar haar belasting weer kom doen, dat ze dan toch weer zoveel mogelijk zelf heeft gedaan. Mooi toch?

6 opvarenden:

Gonda zei

Iedereen heeft het maar over belastingen. Ik word nu toch wel lichtelijk nerveus, want ik moet er nog aan beginnen :-( Nog twee weken de tijd....

Gerhard zei

@Goentah: Ik vind het ook vreselijk. Die van mij moet ook nog. Ga ik maandag maar doen, denk ik.

Anoniem zei

En dan niet vergeten de Digid-code ergens op te schrijven! Die ben je dus maar zo vergeten :-(
Maar op het scherm kan ze wel fijn alle letters vergroten.

Anoniem zei

Heb gisteren een uur en 'n kwartier gezocht naar een ontbrekende jaaropgaaf. Bel ik in arren moede maar of ze wellicht een nieuwe willen sturen ( heel streng staat er meestal boven: deze jaaropgave wordt slechts één keer verstrekt...), krijg ik excuses want door een fout moesten ze de deur nog uit. 't Is g$#v%r*&mê al bijna eind maart...

Enno Nuy zei

Kleine vervelende klus, maar naar je moeder een dankbaar gebaar.

Gerhard zei

@aargh: Inderdaad, die rotcode. Eerst straks weer uitzoeken hoe het ook al weer zat.

@Anders: Ha, het is overal hetzelfde gedoe. Zelfde probleem hier ook eens gehad.

@Marius: En daarom ook een dankbaar klusje.