donderdag 29 maart 2007

de Veenhoop

Komend weekend hebben we "de Veenhoop", een jaarlijks Flitsclub trainingsweekend waar de kinderen het de rest van het jaar over hebben. 40 Bootjes, 80 kinderen van 8 tot 14 in een kampeerboerderij (53° 5'47.16"N, 5°56'39.32"E). En wij moeten nu de boot nog klaarmaken en de zeilboot ook. Ik heb mezelf beter verklaard, want er is geen tijd meer.

Ik heb een mooie rol daar, lig er met de boot en ben aanwezig, maar nergens voor ingeplanned. Ik spring bij waar nodig, maak foto's, piel wat in mijn boot. Koffie drinken bij 'de drie koks', die ook weten hoe je een goed ontbijt klaarmaakt (nadat de jeugd, met goed ontbijt, vertrokken is). De hond gaat mee, die wil wel op de boot wonen volgens mij. Gaan we met de rubberboot toeren op stille momenten en op gekke plekken wandelen. Morgenvroeg wil ik weg, zondagavond weer terug. Het eerste weekend met de boot dit jaar, wat heb ik daar een zin in.

10 opvarenden:

Anoniem zei

Ik wens je een zalig weekend - klinkt 'wat' zo voor Pasen, maar je hebt er lang naar uitgezien! En Hella gaat nu ook mee?

Gerhard zei

Hella verblijft natúúrlijk met haar vrienden en vriendinnen in de kampeerboerderij. Als bestuurslid is Maria er ook al de hele tijd in de buurt, we houden zoveel mogelijk afstand.

Anoniem zei

Klinkt gezellig. Veel plezier!!

Zeekraai zei

Wat doe je dan nog achter die #%$& computer ?
Kom op, boot inpakken, bunkeren en gáán...

Gerhard zei

@Ingeborg: Dank je!

@Anders: Wat ik hier doe? Op Maria wachten... ;-)

Gonda zei

Toch niet bij zeilschool de Veenhoop? Daar kwam ik vroeger als cursist!
Ik hoop dat je een relaxed en zonnig weekend hebt, en dat de jeugd (met name Hella!) volop geniet!

Gerhard zei

Ja, bij de zeilschool. Met dat kleine haventje! Het wordt vast prima, bedankt!

Gonda zei

Leuk weekend gehad? Prima weertje in elk geval!

Anoniem zei

Jij was ook het hele weekend op de boot zie ik, maar dan net iets anders :)
Was het leuk?

Gerhard zei

@Goentah en Jowi: het was een fantastisch weekend, ik zal proberen er meteen iets over te schrijven.