dinsdag 6 maart 2007

Houkemar

In onderstaande foto ziet u rechts in beeld, zo op een kwart van boven, een stuk van 'mijn' dorp. U ziet, een mooi plekje in de oksel van Sneek, het water onderin gaat richting Sneekermeer. Die witte streep die vanuit het midden naar rechtsonder wegloopt is een mooi oud dijkje. Daar wandel ik min of meer regelmatig.

Men vindt in Sneek het Sneekermeer te ver van de stad liggen, dus is onderstaand plan bedacht om er iets aan te doen. Een heus Pirateneiland, met lagune, is er bedacht. En een nieuw meer dus.
Op het water heb ik niks tegen, maar dat malle eiland! In een redelijk zachte omgeving een hard, puntig Piratenobject. Met een toren er in! Ze zijn onlangs begonnen met het grondwerk. Langzaam kruipt de stad om ons dorp heen.

7 opvarenden:

Anoniem zei

langzaam kruipt overal een stad om het dorp heen....... ooit heb ik daar toch ergens mijn bootje aan wal gebracht om een boodschapje te doen in dit mooie dorpje Sneek

Ik vind het wel wat hebben al dat water daar :)

Anoniem zei

Dat noemen ze toch natuur maken?

Gerhard zei

@Neneh: hihi, laat het ze maar niet horen, Sneek is één van de elf!

@Jowi: Op het natuuraspect van het plan heb ik dan ook niks tegen. Trouwens, vanaf het dijkje, dat straks weer bijna aan het water ligt, zag ik vaak hertjes lopen. Zo tegen de oude waterkant, waar nu die kleine eilandjes komen. Die hertjes zal ik wel missen.

Enno Nuy zei

Toch is het alle bezwaarstadia doorgekomen. Het wordt een geweldige toeristische trekpleister en met de warmer wordende zomers kun je (nee, foutieve gedachte): mettertijd een bed & breakfast beginnen.

Gerhard zei

@Marius: Inderdaad, en ik zal de boel dan ook niet saboteren ;-) Wellicht voegt het iets leuks toe aan het honduitlaten 's avonds. Of komt er mettertijd een leuk appartement te koop!

Moderator zei

'..kruipt de stad om ons dorp heen!'
...Woon je in ieder geval in 't centrum!!

Gonda zei

En voor je het weet is het 's zomers vergeven van de randstadters, die 'de natuur in' willen... :-) Ach, zo krijgen wij hier wat rust!