vrijdag 13 april 2007

Chinese muur

Rechter Tie als knipoog naar mijn blog van gisterIk kreeg vanmorgen een SMSje, verzonden vanaf de Chinese muur! Gewoon, bijna terloops was die er ineens. Minuten na verzonden te zijn. Dat is toch wel iets om even bij stil te staan, vind ik. Niet dat ze stuurde, maar dat het aankwam van zo ver weg. Want, alhoewel inmiddels bijna vanzelfsprekend en qua techniek tegenwoordig misschien niet eens zo ingewikkeld, ik vind het allemaal nog steeds heel bijzonder. Ik wíl me er ook over blijven verbazen. En afvragen hoe het over tien jaar is. Een eeuwigheid in electronicaland.

Wat zou Marco Polo ervan gevonden hebben?

8 opvarenden:

Anoniem zei

Toen was de dekking nog niet zo goed als nu...
http://www.bgamers.com/images/rg4MarcoPolo.jpg

Anoniem zei

De ontdekkingsreiziger 8 eeuwen geleden voorzag geloof ik wel dat de wereld ruimer zou worden dan hij al wist, maar hoe, dat was de vraag die hij zich misschien nog niet eens stellen kon, zo goed als wij niet veel verder komen dan de vraag hoe het over tien, twintig, jaar zal gaan omdat onze verbazing over het heden al te groot is.

Gerhard zei

Het gevoel zegt anders, maar de helft van de Verenigde Staten ligt verder van ons af dan Peking. Ik woon even ver van de Verboden Stad af als van Oklahoma City. Zo leert mij een kleine meting op Google Earth.

V@nM@n zei

Als ik denk dat ik ergens in de tachtiger jaren met DOS ben begonnen en dat de meeste telefoons nu op een linuxomgeving draaien, denk ik dat 10 jaar een eeuwigheid lijkt. Marco Polo zou waarschijnlijk zijn ontdekkingstochten op internet uitzetten.

Gerhard zei

@VanMan: Ik gebruikte eerst nog CP/M. Maar daarna inderdaad MS-DOS met boek op schoot! En nu een OS op een telefoon, eigenlijk te gek voor woorden.

Gonda zei

Het blijft verbazingwekkend. Ik hoorde laatst een oud mannetje verzuchten: "wat kenne ze tegenwoordig toch een hoop..". En hij heeft gelijk :-)

Anoniem zei

Ik vertel 't maar niet aan oma...die snapt er niks van!!

Email vindt ze nog steeds onbegrijpelijk, dat een papiertje zo snel kan gaan.......

Anoniem zei

Rechter Tie had er goed gebruik van weten te maken. Toen moest hij zich behelpen met vuurpijlen.