dinsdag 24 april 2007

Droom

Vaak heb ik vlak voordat ik in slaap val een soort van testbeeld in mijn hoofd. Het is een beetje een vreemd testbeeld, want ik weet niet precies wat er op staat. Het lijkt op een collage. Ik heb vaag het idee dat er wat beelden uit mijn jeugd op staan, maar het is ook een soort van gevoel. Het is moeilijk te omschrijven. Soms ben ik nog bij mijn positieven genoeg om te weten dat ik bijna in slaap val als ik het 'zie'.

Eén ding is zeker, mijn dochter komt er ook in voor. Maar hoe, dat weet ik dus niet. Ik kwam er achter toen ze als klein meisje voor het eerst een scheiding in het midden had, met twee vlechtjes. Vanaf haar geboorte al had ik het gevoel dat ik haar al kende, lang voordat ze er was. Maar het moment dat ik haar voor het eerst met vlechtjes zag was eigenlijk best vreemd, een soort deja-vu, maar dan heel sterk en gekoppeld aan mijn 'testbeeld'.

En ze weet het, hoewel ze er inmiddels 'te groot' voor is: met vlechtjes in heb ik haar nooit iets kunnen weigeren.

PS
En nu maar hopen dat ze't goedvindt dat er een 'oud' fotootje van haar hier staat...

6 opvarenden:

Anoniem zei

raar zeg!! Ik herken het niet....


Die vlechtjes....schattig. Als ik je dochter was...ik zou nog altijd met vlechtjes in lopen...als alles dan mag!!

Anoniem zei

Ach...wat schattig!!!! Mooie meid hoor!

Anoniem zei

Gerhard, een oud, ik bedoel al lang bestaand testbeeld - een woord dat eraan doet denken dat je gerust kunt slapen als je hebt gezien dat al waaraan en aan wie je gehecht bent er is en in orde is. Maar dat je H al veel eerder had waargenomen dan toen ze als zeven- of negenjarig meisje in vlechtjes voor je stond en samenviel met het fragment in het testbeeld, dat is een wonderlijk andere dimensie. Nu ze dit hier leest, zal ze wel liefjes naar je glimlachen. Maar wat als ze komende zondag voor je staat met een vlecht? "Zeg het H, wat zou je wensen vandaag?"

Gerhard zei

@Ingeborg: Nou ja, bijna alles dan! Ik ben tenslotte toch vader! ;-)

@Marius: Ach, ze weet heel goed dat het niet altijd letterlijk moet worden genomen wat ik schrijf. We kennen elkaar tenslotte 4997 dagen. En ze wordt al genoeg verwend...

Anoniem zei

Wat een lief grietje zeg, net Pocahontas. :-)

Gerhard zei

@Cockie: Dan wordt het straks tijd voor de pocahontas foto! ;-)