dinsdag 10 april 2007

Paasevenement

Afgelopen weekend hadden we op het Sneekermeer het 'Paasevenement'. Zeilwedstrijden over drie dagen voor de (jeugd) klassen Flits, Schakel, Flash, Splash en Vauriƫn. Ja, je leert hier nog eens wat! Vanaf eind maart tot eind september neemt het zeilen (van onze dochter) een belangrijk deel van ons leven in. Dit conflicteert vaak met onderhoud van huis en tuin, maar daar hebben vele medestanders last van.

Eigenlijk zeg ik het verkeerd. Wij zijn gewoon veel met onze boot weg. Maar probeer dat maar eens interessant te houden voor een opgroeiend kind. Die vindt niets aan tochtjes varen en op stille plekjes liggen. Dus hebben we voor de tijd dat ze met ons meegaat (waar hopelijk nooit een einde aan komt) het tochtjes varen en op stille plekjes liggen op een laag pitje gezet. Dit wordt haar zesde zeilseizoen en het derde waarin ze zelf stuurt. Wat gaat de tijd toch snel.

En weer zeg ik het verkeerd. 'Op een laag pitje zetten' klinkt of we iets moeten opofferen. Maar niets is minder waar, we krijgen er zoveel rijkdom voor terug. Niet alleen is onze meid heel gelukkig met haar vele vrienden en vriendinnen (en haar zeilbootje), ook wij hebben de mooiste tijd van ons leven met heel veel fijne mensen om ons heen. Misschien zie ik zelfs al een beetje op tegen de tijd dat we weer op stille plekjes moeten gaan liggen.

7 opvarenden:

Anoniem zei

Ik leer hier zeker nog eens wat! Vind je het erg dat ik het alleen niet kan onthouden, al die termen? Stille plekjes, kan ook heerlijk zijn, denk eens aan de romantiek die dan weer op kan bloeien zonder opgroeiende kids om je heen!! Overal is een tijd voor, des te meer reden om te genieten van iedere dag!! Maar dat doe je al, dus niets nieuws wat ik je kan leren!

Zeekraai zei

Jullie hebben dus
min of meer
'n flitsend bestaan !
's Zomers dan...

Anoniem zei

Als je een situatie of tijdperk een paar keer kantelt, dan zie de nuances ... en de essentie. Het was schitterend zeilweer volgens mij.

Gerhard zei

@Ingeborg: Tuurlijk is dat niet erg. En die stille plekjes blijven wel, de meeste dan.

@Anders: 's Winters ook wel hoor!

@Marius: Het was prachtig. En weer veel te snel voorbij.

V@nM@n zei

Het lijkt me een energieke sport. Lekker buiten en op het water. Vooral dat laatste mis ik hier een beetje.

esther zei

Juist leuk, zo actief sport beoefenen! Meegenieten met je kind is natuurlijk fantastisch; voorlopig geen stille plekjes voor jullie..

Gonda zei

Iedere fase heeft zijn eigen charmes. Je kunt niet anders dan er in mee gaan en te participeren.
Zo is je leven steeds in beweging, steeds veranderend naar omstandigheden.
Geniet van deze tijd! Voor je het weet zit je weer in een andere fase. Weer anders, maar daarom niet minder leuk.