maandag 21 mei 2007

Genieten

Het blijkt erg moeilijk om vandaag iets te schrijven over de laatste vier dagen. Want wat hadden we weer een fijne mini-vakantie op nog geen drie km van huis. Ik moest vanmorgen op het werk eerst heel diep nadenken waar ik vorige week woensdag ook al weer mee bezig was geweest. Ik was onthecht tot en met.

Door de harde wind op vrijdag en zaterdag moesten er veel bootjes worden afgesleept nadat ze waren omgeslagen. We hadden op deze dagen geen tijd voor foto's en koffie en andere ontspannende zaken aan boord. Ik had vrijdag dit jochie in de sloep, hij is fokkenist en was gelukkig pas na de finish omgeslagen. Wel had hij het inmiddels enorm koud, vandaar dat we hem binnen hadden. En dit beeld zegt het helemaal voor mij. Het plankje dat hij zo stevig vasthoudt is een onderdeel dat bijna wegdreef.

die forse knie daar links is niet van mij maar van mijn mede rescuer, waar ik wel twee keer in kan.

In de linkerbalk vind je een link voor nog meer foto's van de Flitsclub en er komen nog veel meer, mocht je geïnteresseerd zijn. Maar voornamelijk dus gemaakt tijdens de windstille dagen. Hieronder nog even het sloepje van de Flitsclub (helaas niet super scherp) tijdens één van deze dagen, maar dan met andere ouders er in.
Ik ken bijna alle kinderen en hun ouders (en zelfs hun bootjes) bij naam. Aan de nieuwelingen moet ik nog wat werken. Sommigen kennen we al een jaar of zes, dan heb je vaak ook wel het een en ander gezellig te bepraten tijdens de rustige momenten van de dag. Maria is secretaris van de Flitsclub, dus dan heb je automatisch veel contact met iedereen, ik ook. En dat is zo ontzettend leuk!

De heer die zo vriendelijk lachend op de foto naar ons kijkt is B. Pijp. Zo heet hij niet echt maar dat komt omdat hij altijd een pijp aan heeft. Deze foto, met B. zonder pijp, is over een aantal jaren veel geld waard. ;-)

8 opvarenden:

Anoniem zei

Da 's 't mooie van op 't water zijn...
Als je een paar uur op 't water bent, voelt 't bij terugkomst als een hele dag op het water.
En een hele dag, voelt soms wel als was je een hele week weg !
Kijk, dat is nog 's waar voor je tijd !
Het was hier anders knap winderig de laatste dagen. Wilde nog zeilen in de flits met de twee wit-rusjes, maar dat heb ik de meiden maar niet aangedaan...
Even naar Vlie voor 'n ijsje, met de reddingsboot is natuurlijk ook top !

Anoniem zei

Mooie foto's. Heerlijk die blauwe luchten en dat water. Ziet er gezellig uit!

Die bootjes.....schattig beschilderd allemaal. Krijg gelijk inspiratie hoe mijn bootje eruit zou zien, maar helaas....geen boot, wel verf!

Anoniem zei

Het was ook een prachtig weekend voor de zeilers. En die onthechting, wat heb je die nodig, en hoe 3waarachtig is dan het genieten.

Gerhard zei

@Anders: Jij woont dan ook in het paradijs!

@Ingeborg: Het kan heel lastig zijn, maar er zijn zulke mooie foto's te maken. Het is allemaal enorm fotogeniek, vind ik.

@Marius: Je komt er zó van bij, het is zoals Anders zegt. En komend weekend weer drie dagen, Pinksterevenement.

Gonda zei

Jij bent bevoorrecht! Wat is er nou heerlijker dan op het water zijn... Als ik mijn ogen sluit, kan ik het me een beetje inbeelden, maar het haalt het niet bij het echte beleven...

Gerhard zei

@Goentah: We weten het heel goed: we zijn ontzettend rijk.

Anoniem zei

Prachtig!

Anoniem zei

Dat jongetje ziet eruit alsof hij schipbreuk heeft geleden en al dagen lang ronddobberde met als enige houvast zijn stukje hout.