vrijdag 11 mei 2007

Kranten

Tegenwoordig arriveer ik op het werk met twee tot vier gratis kranten onder mijn arm. Spits en Metro zijn ANP/Advertentiebladen en staan wat mij betreft onderaan. De Pers kan ik vaak niet krijgen want die is snel op. Dat zegt al wat. Over DAG heb ik nog geen mening, maar zit wat mij betreft op dit moment iets onder De Pers.
's Avonds thuis toch liever de Leeuwarder Courant. Niet gratis, maar betrouwbaar en compleet.

5 opvarenden:

Anoniem zei

Op het station in Hengelo zijn de Spitsen en Metro's altijd op en liggen er nog stapels De Persen :-)

Anoniem zei

De L.C. is een fijne krant.
Toen van de winter de krant 'n paar keer niet op tijd kwam (door de veerboot cq. storm, niet door de L.C. zelf...) kreeg ik 'n gratis account voor de webeditie. Dat vind ik service.

Anoniem zei

Maar met in beginsel 5 kranten ben je uitstekend op de hoogte, scheelt in televisietijd waarin je alles nogmaals ziet en hoort.

Gonda zei

Als ik 'thuis' ben, lees ik hem ook altijd even door. Afgezien van de friestalige stukjes dan, die er naar mijn mening te vaak in staan. Ben je een interessant artikel aan het lezen, staat er ineens een alinea in het fries tussen! Dat vind ik weer minder. Maar goed, ik ben dan ook een import-fries. (En nu een export import-fries!)

Gerhard zei

@Jenny: Dan moeten ze die kranten maar op de trein onze kant op zetten!

@Anders: Het heeft ook wel wat, de isolatie van het eiland soms.

@Marius: Na al het nieuws op papier geloof ik de TV meestal wel. Ik kijk eigenlijk alleen 's ochtends, met een kopje koffie, voordat ik weg moet.

@Goentah: Ik ben Harlinger van oorsprong, dus ook niet Friestalig! Meestal haak ik ook af, hangt van het onderwerp af. Het is best te doen, vind ik, maar soms moet ik het even hardop zeggen voor ik snap wat er bedoeld wordt.