vrijdag 11 mei 2007

Mooi

Jaja, het gaat uiteindelijk om het karakter en zo. Is hij of zij goed voor je, prettig om bij te zijn. Daar gaat het nu even niet over, want dat komt meestal later pas. Het gaat nu even over 'oppervlakkig'. Wie vind je gewoon meteen mooi, of sexy. Mijn bezoeksters bijvoorbeeld vinden Robbie Williams wel leuk, of Richard Gere. Van de mannen weet ik niet wie ze leuk vinden. Hier op het werk houden ze wel van 'the girl next door', Meg Ryan, Melanie Griffith of Drew Barrymore.

Maar, als het om het hele plaatje gaat, gewoon prettig om naar te kijken, simpelweg mooi, dan moet ik zeggen dat mijn favoriete op dit moment toch Catherine Zeta Jones is. Ik val in eerste instantie op lang donker haar, bruine ogen. Mooi figuur, niet te dun. Als puber was ik trouwens ernstig verliefd op Jane Seymour, in 'Live and let Die'.

Wie is jullie favoriet(e)? En waarom? Een leuke vraag om het weekend mee in te gaan. Ik ben benieuwd!

29 opvarenden:

Gonda zei

Jeetje, daar vraag je wat. Ik denk niet dat ik een speciale favoriet heb. Ik had vroeger ook nooit een idool.
Ooit keek ik wel naar Falcon Crest (jaaaaaaaren geleden) om acteur Ken Olin te zien, en Nip/Tuck vond ik vooral door acteur Julian McMahon leuk. Maar verder? Brad Pitt zegt me in elk geval niets! Dan eerder nog Tom Cruise, alhoewel die wat enge trekjes in real life heeft...

Gerhard zei

@Goentah: Toch een mooi rijtje. Enge trekjes tellen hier niet mee. CZJones valt op oude mannen. Ik heb er ook wel meerdere die ik mooi vind, natuurlijk. Bijv. Monica Bellucci. (en die is ook een beetje typisch...)

Anoniem zei

De schoonheden zijn zo talrijk en vermoedelijk zelden 'blijverdjes'. Maar bovenaan staat Johanna ter Steege, gevolgd door de onvergetelijke Meryl Streep, Scarlet Johnson, Linda van Dijk en Catherine Deneuve. En hoe heet zij, die arts in E.R., zij die wat mank liep, een schat!

Gerhard zei

@Marius: Je bedoelt Laura Innes. (Dank aan IMDB) Ja, stuk voor stuk mooie vrouwen. Uit jouw rijtje spreekt Linda van Dijk mij dan weer het meeste aan. Weet ik er ook nog een; Amy Brenneman uit "Judging Amy" elke avond tussen 6 en 7, net5.

Gonda zei

Ahhh... Judging Amy! Dat is mijn vaste routine als ik thuis kom van mijn werk: eerst Judging Amy kijken en dan pas de rest :-) Ik kijk natuurlijk niet echt naar Amy, maar meer naar Bruce ;-)

V@nM@n zei

Mijn keuze is al jaren Shakira. Gelukkig mocht ik haar concert in het Gelredome bijwonen. Ik kan uren, dagen, maanden naar haar luisteren, en ze mag er volgens mij ook zo best wel wezen...

Anoniem zei

Wat? Mag ik er maar eentje kiezen? :(

Anoniem zei

Johnny Depp, vanwege mooie kop, mooie films, en iets eigens, iets aparts. Ik hou niet zo van dat Hollywood-achtige.

Anoniem zei

Hmmm... dat vind ik moeilijk. Ik vind Daan Schuurmans wel leuk. Hij heeft een leuke uitstraling. Maar of hij echt een Temptation voor mij zou zijn? Misschien wel ja.

Gerhard zei

Ha, dit is leuk!

@Goentah: Mooie kerel, Bruce. Ik kijk graag naar Amy, maar was wel blij toen het afgelopen was. Nu wil mijn dochter de herhalingen ook nog zien.

@V@nM@n: Inderdaad, mooi en leuke uitstraling. Maar, ze is wel een beetje klein van stuk, dan ga ik toch liever voor Madonna. Prachtstem, mooi mens (maar wel een beetje vreemd).

@Branwen: Nee joh, doe wat je wilt!

@Esther: OK, niks op aan te merken. En wat vind je van Keanu Reeves?

@Stoere: Lang nooit van je gehoord! ;-) Over Temptation gesproken: Sharon den Adel staat ook hoog op mijn lijstje.

Anoniem zei

Artiesten en filmsterren laten mij volkomen koud. Ik kijk graag naar goede sprekers, mensen die intelligent en met humor ingewikkelde dingen uitleggen op een manier dat ik het ook snap. Die mensen hebben altijd leuke gezichten. En ze zijn vaak wat ouder.

Anoniem zei

Ik vond Keanu heel sexy in die surf-film met Patrick Swayze, ben even de titel kwijt. Maar verder heeft hij niet dat broeierige dat Depp heeft. Ik kan me goed vinden in wat aaargh schrijft overigens, ik val nooit zo op uiterlijk (OK, soms wel natuurlijk) maar val wel altijd als een blok voor intelligentie en welbespraaktheid.
Over esthetisch gesproken: heb net Eva deRoovere ontdekt! Supermooi!

Anoniem zei

Ik kies voor orlando bloom en johnny depp (daarom pirates of th caribbean mijn favo film)judging amy leuke serie!!!

Gerhard zei

@aargh: Als zodanig doen ze mij ook niet zoveel. Maar het ging nu even om 'eye-candy', wie vind je nou gewoon heel prettig om naar te kijken. Bij jou spelen al meteen andere dingen mee, prima natuurlijk.

@Esther: Je bedoelt 'Point Break' uit 1991. Ik heb naar Eva deRoovere geluisterd. Ik vond het wat iel. Ik houd wel van wat meer power.

@Irene: Ha, ook jij hebt een goede smaak. Mijn favo film: 'The Matrix', mede vanwege Carrie-Anne Moss. Enorm sexy in haar leren pakje en dat strakke haar... ;-)

Anoniem zei

@gerhard: smaken verschillen he, gelukkig maar ;) Dan vind je Carla Bruni ws ook niks, dat vind ik ook prachtige muziek.

Gerhard zei

@Esther: Helaas, maar ik vind nooit iets 'niets', smaken verschillen inderdaad. :)

Anoniem zei

Gael Garcia Bernal. Mooiste man ever! En mijn eigen vent natuurlijk.

Gerhard zei

@Kaat: Stoere vent! En eigen liefjes tellen hier niet mee natuurlijk, die winnen met één hand op de rug.

Anoniem zei

Meg Ryan
zonder twijffel...

Anoniem zei

hoewel...

Anne-Marie zei

Ja als ik dan eerlijk moet zijn: Sean Connery grijs en met baard in bijvoorbeeld Hunt for Red October.

Wat jonger? Eh, Ioan Gruffud in "Hornblower"

Anoniem zei

Ugh, gaattie dan:
Johnny Depp
Orly B
Keanu
Brad Pitt (maar die heeft alleen zijn uiterlijk mee, verder niets)
Heb er ff over nagedacht en op nummer 1 staan Ed Vedder. Knappe kerel, heeft wat te vertellen en kan dat nog zingend doen ook.
Hierna volgen een aantal minder bekende goden. Niet minder waard maar minder bekend!

Anoniem zei

Toch, ik heb het ook over uiterlijk hoor! Leukheid van binnen kun je meestal aan de buitenkant ook zien. En daar kijk ik graag naar.

Gerhard zei

@Anders: Toch maar niet?

@Anne-Marie: Heel goed, persoonlijk vind ik beide heren heel leuk om naar te kijken in films. (verder niet hoor ;-)

@Branwen: Mooie afwisselende lijst, jij hebt een brede interesse!

@aargh: Daar heb ik niets meer op aan te merken. Je hebt helemaal gelijk.

Anoniem zei

Ja van mij weet je 't al! Richard Gere natuurlijk! Ik val niet op een bepaald type, wel ouderen!

En vrouwen, ik haat make up! Julia Roberts vind ik prachtig. Die ziet er nog een beejte redelijk natuurlijk uit.

Anoniem zei

Dieuwertje Blok dan ?

Anoniem zei

Sophie Marceau dan ?
Zie haar net op sbs 6 (James Bond)
Had vroeger 'n vriendin die sprekend op haar leek,
Marieke van D. (privacy hè)
't Is nooi echt wat geworden...

Gerhard zei

@Ingeborg: Ik word anders ook al lekker grijs. ;-))
Een beetje make-up moet kunnen, vind ik. Om de schoonheid te accentueren, zoals jij doet met je lichtinval op je foto's. Snap je?

@Anders: Dieuwertje, ja die zag ik afgelopen week ook weer ergens op TV. Ik vind krullen ook wel leuk. En Marieke had je niet moeten laten gaan!

Anoniem zei

Ellen van de postbankreclames.
(met die postbankblauwe ogen...)