zaterdag 12 mei 2007

Songvestival

Ik wou het negeren, er niet meer naar kijken. Laat staan erover schrijven (helemaal omdat mijn vorige stukje nog zo lekker liep!) Ik keek eigenlijk al nooit, vond het vreselijk. Maar soms zitten er tegenwoordig mooie taferelen tussen. Voor de StarTrek liefhebbers: het leken wel stukken uit een soort van Klingon-opera, Ruslana een aantal jaren geleden, Lordi vorig jaar. Prachtig! Vanavond toch af en toe even gekeken, steeds langer, tot ik er niet meer van af kon blijven. Bij de puntentelling haak ik overigens af, hoe het afgelopen is hoor ik nog wel eens. De vreselijke vriendjespolitiek slaat helemaal nergens op.

Ja, er zat weer een hoop troep tussen. What's new! En dus ja, Nederland had er bij moeten zijn. Vooruit. Maar gelukkig zijn we van een hoop suffe 'songfestival' liedjes af. Wat mij betreft had Nederland niet gewonnen. Want voordat het oostblok erbij kwam was het een duffe ingeslapen toestand. Rusland, prachtig. Finland geweldig en ook Bulgarije was helemaal goed. Mijn eerste drie.
Speciaal wil ik Oekraïne ook noemen. Die hebben het helemaal begrepen.
Oh ja, en de mooiste zangeres kwam uit Moldavië.

Ben benieuwd naar de uitslag. En jammer van het zure commentaar de hele tijd. Henk Krol en de zijnen hebben het er maar moeilijk mee.

Update: Servië heeft gewonnen. Met gewoon een rustig nummer en niet eens zo slecht. Dat zag ik niet aankomen, maar de twee en drie heb ik hier ook al genoemd. Gaat het met die puntentelling toch niet zo slecht als men hier wel eens wil doen denken. ;-)
De typische songfestivalliedjes, waar de sf-watchers bijna een wetenschap van hadden gemaakt, hebben geen bestaansrecht meer. Gelukkig.




6 opvarenden:

Anoniem zei

Ik vind moldavie ook goed ...

Gonda zei

Was het vanavond? :-) Het is totaal aan me voorbij gegaan...

V@nM@n zei

Oh, je hebt alleen maar naar die mooie zangeressen gekeken.

esther zei

Ik heb het helemaal gemist. Als kind vond ik het fantastisch, zat ik in mijn pijama vol spanning voor de TV. Maar het doet me echt niks meer, eigenlijk.

Gerhard zei

Even snel tussen de moeders en Flitsje schilderen/lakken door:

@Hella: Wist ik al!

@Goentah: Je moet wel opletten hoor!

@V@nM@n: Betrapt...

@Esther: Het deed mij nooit wat, maar het wordt steeds leuker, vind ik. ;-)

Anoniem zei

Onze wit-russische meisjes gingen met tegenzin na de inzending van Belarus naar bed...
Geloof dat 'ie 8ste is geworden.

Persoonlijk ging ik voor de blues met 't koffertje ( Hongarije geloof ik).