woensdag 9 mei 2007

Oppas

Onlangs was ik met wat maten naar het Pink Floyd Project. Een band die op weergaloze wijze veel nummers van Pink Floyd speelde. Grappig eigenlijk, cover-bands worden ze een beetje denigrerend genoemd, maar waarom? Waarom zou met het uiteindelijk en onvermijdelijk aflopen van de originele band ook de muziek niet meer live gespeeld kunnen worden. Bij Mozart en Bach vinden we dit heel normaal. Stel je voor, het Concertgebouworkest noem je toch ook niet een cover-orkest. Maar, het uitvoeren moet wel goed gebeuren natuurlijk. Ten opzichte van Mozart en Bach is er één voordeel, we weten exact hoe de componist het had bedoeld. En dat is eigenlijk ook wel weer een nadeel, eigen interpretatie wordt daardoor een beetje doodgeslagen.

Eén van de jongens had zijn vrouw meegenomen. Dit vonden wij een grote vergissing. Hij later ook. Pink Floyd had ze nog nooit van gehoord. Het is niet voor iedereen, je moet er wel liefhebber van zijn. En eigenlijk is het wel een beetje mannenmuziek. Vonden wij en zag je ook aan het publiek. Ook begon ze de hele tijd over Robbie Williams. Getsie.

Maar het ergste komt nog. Tijdens de pauze wou ze weg, vanwege de oppas! Gelaten ging onze vriend exit. Dom, vonden wij. Had hij de oppas maar niet mee moeten nemen.

12 opvarenden:

Anoniem zei

Misschien had 'ie wel juiste de óppas mee moeten nemen...

Gerhard zei

@Anders: Nee joh, dat was oma!

Anoniem zei

Ik vind Pink Floyd ook goed hoor! En ben een vrouwtje. Zonder oppas want die heb ik al heel lang niet nodig (nouja, ik bluf mij er doorheen). Verder vinnik Robbie Williams ook leuk zolang ie maar niet gaat zingen. En wat ik met RW zou willen doen zou ik nooit en te nimmer bespreken tijdens een goed concert.
(mag ik mee volgende keer?)

Gerhard zei

@Branwen: Tuurlijk mag je mee! Er waren ook wel meer vrouwen hoor. Maar eigenlijk voornamelijk meisjes. Van het kaliber 50+, zoals de meeste mannen, kon je ze op één hand tellen. Waar zouden die 35 jaar geleden naar hebben geluisterd?

Anoniem zei

Ik vind PF wel OK, maar zou het thuis nooit draaien. Voor een concert van een goede band ben ik echter altijd te porren en dan maakt me niet eens zo uit wie er spelen. Maar dat die man meeging!! Nouja!!

V@nM@n zei

Heerlijke nostalgische muziek met heel veel leuke herinneringen...

Gonda zei

Ik ben vorige week nog naar een coverbandje geweest wat Händel speelde :-) Niks mis mee.
Pink Floyd is helemaal ok! Ook door coverbandjes, als ze maar muziek kunnen maken.
Doodzonde dat ze weg wilde... Had oma niet kunnen blijven slapen?

Gerhard zei

@Esther: OK, volgende keer mag jij ook mee!

@V@nM@n: Praat me er niet van, waar je tijdens zo'n concert al niet aan staat te denken!

@Goentah: Als je het mij vraagt hebben deze kinderen helemaal geen oppas meer nodig...
Wij laten Hella al jaren lekker zelf thuis, gaat prima. Meestal kan ze niet wachten tot we ophoepelen. Filmpje kijken in ons bed, popcorn erbij.

Anoniem zei

Maar niet alle maten zijn van dezelfde maat.

Anoniem zei

Sommige dingen daar moet je je partner voor thuislaten. En dat is alleen maar goed.

Anoniem zei

@gerhard: nou leuk!! ik kom sowieso een stuk dichterbij wonen :)

Gerhard zei

@Esther: Afgesproken! Kom je lekker buitenuit wonen?