donderdag 28 juni 2007

Clear Desk Policy

Gister kregen we een aankondiging dat er binnenkort een Clear Desk controle plaatsvindt. Gekeken wordt dan of vertrouwelijke stukken zijn opgeruimd. Bureaus netjes leeg en kasten op slot. Mijn laptop zit meestal in het docking station en vast aan een kabel. Ik las de regels er nog eens op na en ontdekte dat de kabel prima is voor als je even van je plek bent, maar dat 's nachts de laptop in een afgesloten kast of mee naar huis moet.

Meestal ga ik op de fiets naar het station. De sleutel van mijn fietskluis zit vast aan mijn fietssleutel, samen met het sleuteltje van mijn ladenblok. De enkele keer dat ik mijn fietssleutels niet bij me heb, kan ik niet in mijn ladenblok, maar daar zit niets in wat ik dagelijks nodig heb.

Gistermiddag dan maar besloten om de laptop in een kast te doen. Omdat die al op slot was en ik een beetje haast had om de trein te halen, heb ik de laptop in mijn ladenblok gedaan en de boel goed op slot gedraaid.

Vanmorgen ben ik door Maria met de auto naar het werk gebracht, omdat ze in Leeuwarden moest zijn. Mijn fietssleutelbos bleef thuis.

8 opvarenden:

Anoniem zei

Zo houd je in elk geval een keurig leeg bureau en nu heb je vandaag meteen tijd om alle prullenmanden leeg te gooien en je collega's lastig te vallen met opmerkingen over hun rotzooi ;-)

Gerhard zei

@aargh: Na even flink lachen, koffie halen en wat jij zei, toch maar alternatieven gezocht. Inbreken bleek eenvoudig, dus voortaan maar in een echte kast opbergen!

Anoniem zei

haha dat is dan een rustig werkdagje voor je.

Anoniem zei

Zo belangrijk is wat jullie doen toch niet ?
De BVD legt ze ook altijd gewoon op de achterbank van de auto...

Anoniem zei

Het zat er aan te komen.

V@nM@n zei

Dat was dan even letterlijk een clear desk

Gerhard zei

@Esther: Helaas van korte duur.

@Anders: Ja, maar wij zijn de BVD niet!

@Marius: Hoe bedoel je?

@V@nM@n: Als ik nu geen groene kaart krijg...

Gonda zei

Wat zul je gebaald hebben! :-) Ik mag hopen dat die Clear Desk controle geweest is, anders was alles voor niets :-)