vrijdag 29 juni 2007

Tijd voor jezelf

Ik heb geboekt. Volgend jaar ga ik naar Oerol! Alleen.

Zo, dat is snel opgeschreven. Ook redelijk snel geregeld. Toch was’t niet echt gemakkelijk.

Fijn even een paar dagen alleen op pad. Het is iets waarvan ik al een hele tijd vind dat ik het moet doen. Moet kúnnen doen. Ik verlang er naar. Maar het komt er nooit van, er is altijd wel iets waardoor ik denk dat het niet kan. Waardoor ik het laat lopen, niet in beweging kom. Het is niet dat ik 'eenzaamheid' zoek, dan had ik ook wel een paar dagen met mijn boot kunnen gaan varen. En misschien doe ik dat óók nog wel eens, de stilte zoeken, in het najaar of zo.

Het is meer dat ik eens een paar dagen lang met niemand rekening wil houden, behalve met mezelf. Maar wel onder de mensen wil zijn. Zonder verplichtingen. Gesprekjes voeren met vreemden, leuke dingen wil beleven en zien. Nadenken. Opladen.

Het botst met mijn gevoel, hoewel niet meer zo sterk als pakweg twee jaar geleden. Het thuisfront in de steek laten. Er voor hen moeten zijn, zelfs als dat niet eens nodig is of van mij gevraagd wordt. Ik boek vooruitgang. En ik heb het nu wel geregeld, maar maak me stiekem toch al zorgen over de wedstrijdkalender van volgend jaar. En of het wel uitkomt met het werk, de vakantie, de situatie thuis.

Maar weet je, dat vind ik onderdeel van het hele proces. Het is mooi dat je voor Oerol al zo vroeg moet boeken. Dat je je vast moet leggen voor iets voor jezelf zonder dat je weet hoe de vlag er te zijner tijd bijhangt. Ik heb een jaar om aan het idee te wennen, anderen ook. Maar ook om er al van te genieten, de ruimte in mijn hoofd die het me nu al geeft. Het zijn maar een voorzichtige 4 dagen. Maar ze staan als een huis.

10 opvarenden:

Gonda zei

Een vrijdag-logje publiceren als de vrijdag nog niet officieel begonnen is, en Oerol boeken als de vorige editie nog maar net afgelopen is, dat is vlot zeg! Ik hoop dat het helemaal naar je zin wordt! Veel plezier wensen zou iets te voorbarig zijn, dat doe ik over een jaar wel :-)

Gerhard zei

@Goentah: Haha, en ik weet ook wel dat jij vaak om deze tijd leest en ik bijna altijd door jou betrapt word! Maar vrijdag overdag geen tijd. En probeer jij volgende week maar eens een plek te vinden voor Oerol, het is nu al een drama!
En nu ga ik gauw te kooi!

Anoniem zei

Wat een goed idee.

Anoniem zei

Goed! Geweldig!
E was dit jaar uitgenodigd door anderen, maar het viel precies in haar tentamenperiode. Balen!

Anoniem zei

Heel goed, doe ik ook op z'n tijd. Even eruit, even geen moeder en echtgenote zijn.

V@nM@n zei

Dat is eens een andere benadering... Daar moet ik eens over nadenken.

Anoniem zei

Geeft het gevoel van I did it, I did it!! Het paln staat als een huis, prachtig Gerhard. Kun je vóór middernacht toch al op de dan komende dag posten? Er is dus meer te manipuleren dan ik weet.

Anoniem zei

Dus 't appartementje in huize Anders
was niet goed genoeg ?

Anoniem zei

Aparte benadering van er ff tussenuit. Wel aantrekkelijk moet ik zeggen.

Gerhard zei

Lieve mensen, niet alle reacties lenen zich voor een zinvolle toevoeging van mijn kant. Behalve dank voor jullie leuke reacties. Dus:

@V@nM@n: Als ik iemand hierdoor aan het denken heb gezet heb ik toch iets bereikt, vind ik.

@Marius: Bij berichtopties kun je gewoon de datum aanpassen. Je vindt het linksonder als je een bericht aanmaakt of wijzigt.

Goentah spreekt mij wel eens bestraffend toe als ik het doe ;-) Maar de krant van morgenvroeg wordt tenslotte ook gewoon vandaag gedrukt. Die ligt voor 0.00 uur al in de vrachtwagens. En bovendien is het lekker mijn blog! :P

@Anders: Sorry. Maar ook met jou wou ik geen rekening houden die week! :)

@Branwen: Wat vind je er apart aan? het aantrekkelijke kan ik zelf wel bedenken... :)